تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۲۴۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رضازاده:مهدی فروتن ۲ سال محروم شد
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: قرص استفاده شده توسط مهدی فروتن غیرمجاز بود و طبق مقررات ۲ سال از میادین به دور خواهد بود.

حسین رضازاده اظهار داشت: اثرات قرصی که آقای فروتن استفاده کرده حدود 7 ماه در بدن باقی خواهد ماند، بنابراین ورزشکاران باید تا آنجایی که ممکن است در مصرف دارو و مواد پروتئین‌زا با سرمربی صادق باشند.

وی عنوان کرد:‌ یک مربی نمی‌تواند 24 ساعته همراه ورزشکاران باشد؛ بلکه تنها به هنگام تمرین کردن ورزشکاران را زیر نظر دارد، بنابراین ورزشکاران باید تا آنجایی که می‌توانند در مصرف دارو دقت کنند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اضافه کرد: فدراسیون جهانی پزشکی وزنه‌برداری هرچند یک بار کارشناسان خود را به ایران می‌فرستد و قرص‌های غیرمجاز را به ورزشکاران اعلام می‌کند. انتظار می‌رود که فدراسیون پزشکی ورزشی کشور نیز قدری بیشتر در این قضیه ورود پیدا کند.

رضازاده در خصوص اردوی تیم ملی جوانان و اعزام این تیم به مسابقات جهانی، گفت:‌ سال گذشته یک اردو در اسفندماه برگزار کردیم که بسیاری از ورزشکاران به علت اینکه مشغول درس خواندن بودند در اردو حاضر نشدند؛ با توجه به این موضوع باید بگویم که اعزام تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی هنوز مشخص نیست.

وی در خصوص اردوی تیم ملی بزرگسالان نیز گفت: در حال حاضر اردوی تیم ملی در کمپ تیم‌های ملی برپا است؛ همچنین در روزهای آینده دو اردو در چابکسر و تهران برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پایان متذکر شد: پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات یک اردوی 20 روزه در مجارستان برگزار می‌کنیم و چهارمین اردوی خود را در استان مازندران برپا خواهیم کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار