تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۲۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی ستاد چهارم خرداد در دزفول خبر داد ؛
اعلام‌برنامه‌های‌گرامیداشت چهارم‌خرداد در دزفول
سخنگوی ستاد چهارم خرداد در دزفول، برنامه‌های سالروز مقاومت این خطه را معرفی کرد.

حسین گلستان‌باغ امروز اظهار کرد: دزفول نسبت به شهرهای دیگر ویژگی‌های خاص خود را داشته است و 2 هزار و 600 شهید، 450 جانباز، 350 مصدوم شیمیایی، 20 جانباز قطع نخاع، 150 جانباز قطع عضو و 500 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی اضافه کرد: از این شهدا 730 نفر در حملات موشکی به شهر دزفول به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.

سخنگوی ستاد بزرگداشت چهارم خرداد در دزفول با برشمردن برنامه‌ای این ستاد ابراز کرد: از 300 نویسنده دزفولی در گردهمایی بزرگی که افتتاحیه آن یکم خردادماه خواهد بود و تا ششم خردادماه ادامه دارد تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تندیسی از مقاومت مردم دزفول با طول 18 متر و با هزینه‌ای بالغ بر 650 میلیون ریال که توسط سپاه شهرستان و با همکاری سپاه حضرت ولیعصر(عج) خریداری شده است در میدان رودبند و در نزدیکی مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول پرده برداری خواهد شد.

گلستان باغ بیان کرد: از کتاب «مقاومت مردم دزفول» نوشته عبدالرضا سالمی‌نژاد نیز رونمایی خواهد شد و خاطرات جمع آوری شده از کودکان دبستانی که در جنگ حضور نداشته‌اند و به نقل از بزرگان خود با این مقوله آشنا شده در کتابی تحت عنوان «مجموعه خاطرات کودکان دزفول با موضوع دفاع مقدس» در حال چاپ است.

وی اضافه کرد: افتتاح کمربندی سردار شهید علی کمیلی‌فر نیز در این ایام خواهد بود که شمال شرق دزفول را به جنوب غرب آن متصل می‌کند.

سخنگوی ستاد بزرگداشت چهارم خرداد در دزفول گفت: همچنین به مناسبت این روز بزرگ المانی در حال ساخت با ابعاد 12 متر طول و دو متر عرض که با نام «یاد دزفول» نمادهایی از آستانه متبرکه سبزقبا، پل قدیم و میدان موشک دزفول را تداعی می‌کند و در محل اردوگاه شهید قاضی تا روز چهارم خرداد رونمایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: به مناسبت این ایام از طریق اداره ورزش و جوانان شهرستان المپیاد ورزشی بین شهرهای شمال استان خوزستان برای آقایان در 10 رشته و برای بانوان در چهار رشته برگزار می‌‌شود.

گلستان‌باغ بیان کرد: همچنین پیاده روی ویژه بانوان در روز سوم خرداد در شهر دزفول و چند شهر تابعه برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: ویژه برنامه‌های این ایام از طریق رادیو شهری دزفول و صدا و سیمای مرکز خوزستان پخش شده است و هم‌اکنون دو اکیپ از شبکه‌های سیمای کشوری برای فیلمبرداری از نقاط مختلف شهرستان حضور دارند که قرار است فیلم‌های مستندی به مناسبت روز دزفول از شبکه‌های سراسری از جمله از شبکه دو سیما به مدت 20 دقیقه پخش خواهد شد.

سخنگوی ستاد بزرگداشت چهارم خرداد در دزفول با اشاره به دیگر برنامه‌های این روز افزود: غبارروبی مزار شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، صبحگاه مشترک ارتش و سپاه، برگزاری یادواره شهدای موشکی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای موشکی و سخنرانی یکی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه دوم خردادماه امسال است.

وی در ادامه توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول به مناسبت این روز چند نقطه از شهر را برای ویزیت مردم توسط متخصصان در نظر گرفته است و همچنین اکیپی برای سرکشی از روستاهای اطراف دزفول به همراه پزشک و آمبولانس تحت عنوان ویزیت و درمان مقرر گردیده است.

گلستان باغ در پایان با اشاره به دیگر برنامه‌های این روز به برنامه‌های فرهنگی و شاد برای ایجاد اوقاتی خوش برای شهروندان دزفولی اشاره کرد و ادامه داد: اجرای کنسرت موسیقی از 28 اردیبهشت ماه تا دوم خرداد ماه در سالن‌های شهرستان، همایش موسیقی حماسی، اجرای چهار نمایشنامه که دو نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس و دو نمایشنامه با موضوع طنز بوده است، شب شعر، اجرای تصنیف «شهر غرور» با صدای سید مهدی ضامنی و جشن باشکوه روز دزفول در شب ششم خردادماه است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: دزفول ، چهارم خرداد
:
:
:
آخرین اخبار