تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۲۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمایشگاه کتاب از حالت فروشگاه خارج شود
 يك شاعر گفت: نمایشگاه کتاب امسال در قیاس با سال گذشته بهتر برنامه‌ریزی شده بود.

داریوش معمار در عین حال خاطرنشان کرد: اما تعداد بازدیدکننده‌ها با توجه به این که 14 سال است که من هر ساله به نمایشگاه کتاب می‌روم نسبت به سال گذشته کمتر بود و خرید از ناشرانی که عمدتاً مردم خریدار کتاب‌هایشان هستند نيز كاهش يافته بود.

اظهار کرد: او بیان کرد: امسال قیمت کتاب دو برابر شده است در حالی که پارسال وقتی مردم می‌آمدند نمایشگاه کتاب هنوز افزایش قیمت کتاب‌ها محسوس نبود چراکه ناشران چاپ‌های قبلی را داشتند و همین افزایش قیمت بر قدرت خرید مردم تأثیر گذاشته است.

معمار خاطرنشان كرد: با توجه به شرایط تورمی که در جامعه است مي‌توان گفت کتاب در سبد خرید مردم حداقل جزو اولویت‌های اصلی نیست و به راحتی می‌تواند حذف شود. به خاطر همین موضوع امسال بازار نشر در نمایشگاه چندان چشم‌گیر نبود.

او، با بيان اين مطلب كه دولت و ناشران باید به سمتی حركت كنند که نمایشگاه کتاب از حالت فروشگاه خارج شود، تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب نباید فروش کتاب داشته باشیم. نمایشگاه فقط باید محلی برای نمایش کتاب و حضور مؤلفان و ناشران و بازدید مردم از تازه‌های نشر باشد.

اين نويسنده اظهار كرد: مردم بايد بعد از بازديد از نمايشگاه‌ به کتابفروشی‌ها مراجعه کنند و از آن جا اقدام به خرید کنند. ما اگر موفق شویم مردم را به سمت کتابفروشی‌ها هدایت کنیم ممکن است در کوتاه مدت از خرده فروشی نمایشگاه محروم شویم اما در بلندمدت صنعت نشر رونق پیدا می‌کند و کتابفروشی‌ها بسته نمی‌شوند. به ویژه این که این موضوع روی بازار کتابفروشی شهرستان‌ها تأثیر بیشتری می‌گذارد.

وي افزود: همیشه وقتی نمایشگاه کتاب در شهری برپا می‌شود کتابفروشی‌ها فروش‌شان پایین می‌آید و نتیجه این می‌شود که روز به روز تعداد کتابفروشی‌های مهم در شهرستان‌ها کم می‌شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: نمایشگاه کتاب
:
:
:
آخرین اخبار