تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۲۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قضاوت‌داورخوزستانی‌درمسابقات‌جهانی‌تکواندو
داور خوزستانی در رقابت‌های کلاس A جهانی تكواندو که در اسپانیا برگزار می‌شود، قضاوت می‌کند.

داریوش یحیي، داور خوزستانی که قرار است جهت قضاوت، به این مسابقات اعزام شود اظهارکرد: این رقابت‌ها 26 تا 29 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که در آن رنکینگ قهرمان جهان ارتقا پیدا می‌کند و من هم از سوي كشور اسپانيا جهت قضاوت در این مسابقات، دعوت شده‌ام.

وی که همراه با یک داور ایرانی دیگر در این رقابت‌ها قضاوت می‌کند، گفت: داور دیگری هم كه قرار است از ايران در اين مسابقات قضاوت کند، همان داوری است که در رقابت‌های المپیک حضور داشته است.

این داور خوزستانی در ادامه درباره سابقه خود توضیح‌داد: از سال 72 شروع به قضاوت کرده‌ام و من عمدتا در مسابقات داخلی کشور و لیگ‌ها قضاوت کرده‌ام. در حال حاضر هم داور بین‌المللی درجه 3 هستم.

وی خاطرنشان‌کرد: از زمانی‌که داور بین المللی شده‌ام، در بیشتر کلاس‌های بازآموزی داوری که از سوی ‌فدراسیون جهانی برگزار شده است، شرکت كرده‌ام و سعی‌ام بر اين بوده است تا قوانین به‌روز را فرا بگیرم. آخرین دوره‌ای هم که شرکت کردم، اسفندماه سال گذشته در دبی بود.

یحیي در ادامه درباره داوری تکواندو در کشور گفت: شاید تنها کشوری باشیم که لیگ تكواندو را در سطح بالا و چند رده‌ سنی دختران و پسران برگزار می‌كنيم و قطعا باتوجه به این‌که در ایران لیگ‌های مختلفی برگزار می‌شود، اين موضوع علاوه بر پویایی و رشد ورزشکاران، باعث ارتقا سطح داوران هم شده است. باتوجه به این‌که داوران ایرانی ممارست بیشتری در مسابقات دارند، نسبت به داوران دیگر آماده‌تر هستند.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: از تمام کسانی که در راه ارتقا سطح داوری به من کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: تکواندو
:
:
:
آخرین اخبار