تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۶۲۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر خبر داد ؛
تعیین ۸ مسجد برای مراسم اعتکاف خرمشهر
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر از تعیین ۸ مرکز به عنوان مراکز برگزاری اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

عادل رویوران امروز ازبرگزاری چهارمین جلسه اعتکاف در دفتر امام جمعه خرمشهر با حضور مبلغین و طلبه‌های شهرستان خبر داد و عنوان کرد: روز گذشته چهارمین جلسه اعتکاف را با مبلغان و طلبه‌های شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار کردیم در این جلسه تصویب شد که 6 مبلغ برگزیده در 8 مسجد به صورت گردشی روزی دو سخنرانی داشته باشند.

وی به اهمیت و جایگاه خدمت به معتکفین اشاره و خاطر نشان کرد: خدمت به معتکفین کمتر از اعتکاف نیست و اگر مبلغین ما بتوانند فضای معنوی اعتکاف را ایجاد کنند و فضای معنوی خلوت گزینی با خالق را خلق کنند در سعادت معتکفان شریک هستند.

وی در ادامه از طلبه‌ها خواست در یک مسجد معتکف نشوند و افزود: از همه طلبه‌ها درخواست داریم در یک مسجد معتکف نشوند و در مساجد پراکنده باشند تا وظیفه تبیین خود را بهتر انجام دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر تصریح کرد: خداوند مراسم اعتکاف را تنها در مکتب اسلام قرار داده است که انسان روزهایی را برای کسب معرفت با خالق خود خلوت کند.

وی ادامه داد: امیدوارم جوانان در سه روز ایام البیض با کسب معرفت و معنویت از فضای معنوی دور از دنیا و اشتغالات دنیویی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امسال قرار است مراسم اعتکاف در 8 مسجد که پنج مسجد آن ویژه خواهران و سه مسجد مخصوص به آقایان است در سطح شهرستان خرمشهر برگزار شود.

عادل رویوران مراسم و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام اعتکاف امسال را برشمرد و اظهار داشت: قرار است در شب‌های اعتکاف جلسات ختم قرآن و در سحر‌ها مناجات امیرالمومنین در هنگام سحر را داشته باشیم.

وی افزود: روز سه شنبه دعای توسل و شب آخر که مصادف با رحلت حضرت زینب (س) است مراسم عزاداری برای آن حضرت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رویوران از تهیه 800 جلد کتاب اعتکاف خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 800 کتاب اعتکاف را تهیه کرده‌ایم و امیدواریم شاهد حضور 800 معتکف را از میان بانوان و آقایان باشیم.

وی حضور خانم‌ها را نسبت به آقایان بیشتر خواند و خاطرنشان کرد: ثبت نام همچنان تا امشب ادامه دارد.

رئیس اداره تبلیغات راه‌های ثبت نام برای اعتکاف را برشمرد و عنوان کرد: در 4 مسجد جامع، امام محمد باقر (ع) النبی و الغدیر ثبت نام از همشهریان صورت می‌گیرد و سامانه پیام کوتاه و سایت مساجد نیز برای ثبت نام معتکفین مشغول به کار است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار