تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۲۵۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه رامهرمز:
اعتکاف باید باعث توسعه تفکر شیعی شود
خطیب جمعه رامهرمز گفت: اعتکاف نباید زمینه‌ای برای رهبانیت و تحجر انسان گردد بلکه باید باعث تبیین و توسعه تفکر شیعی و دینی در دنیا شود.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: نخستین نهاد اجتماعی نهاد مقدس خانواده است که بسترساز نهادهای دیگر اجتماعی است، لذا زن و مرد لباس یکدیگرند و باید در خانواده مایه زینت هم بوده و عیب‌های همدیگر را بپوشانند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که در زندگی همدیگر را دوست داشته باشیم و خانواده را حریمی امن برای همه اعضای خانواده کنیم تا فرزندان ما هم در آن حریم احساس آرامش کرده و جامعه نیز بهره مند از افرادی شود که از نظر روحی سالم باشند.

امام جمعه رامهرمز تصریح کرد: همه مردم دنیا گرامی طلب، تهدیدگریز، منت گریز و تخریب گریز هستند و این اصول می‌تواند در خانواده هم موثر باشد.

وی با توجه به رسیدن ایام اعتکاف گفت: اعتکاف یک فرصت بسیار مناسب برای تزکیه نفس و سنت حسنه‌ای است که علاوه بر اینکه کمالات انسانی را ایجاد می‌کند، باعث نزدیک‌تر شدن به تکالیف الهی می‌گردد و تنفس تازه‌ای در جامعه ایجاد می‌کند.

موسوی همچنین عنوان کرد: اعتکاف نباید زمینه‌ای برای تحنس، رهبانیت و تحجر انسان گردد بلکه باید باعث تبیین و توسعه تفکر شیعی و دینی در دنیا شود.

وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از طرح مشکلات شهری به مسئولان، خواستار حضور مسئولان شهرستانی در نماز جمعه و ارائه عملکرد خود به مردم شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار