تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۲۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعاونی‌ توسعه‌ شهری ؛ درآمدی برای خانواده‌ها

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: اجرای طرح تشکیل شرکت های تعاونی توسعه شهری حرکت بزرگی در کشور است که در صورت موفق آمیز بودن اجرای آن، طرح به عنوان یک الگوی موفق توسعه شهری به شهرداری ها کشور ارایه می شود.

اقبال محمدیاندر نخستین جلسه هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و شهرداری اهواز در جهت ارایه طرح تشکیل شرکتهای تعاونی توسعه شهری که امروز (دوشنبه 22 اردیبهشت ماه) در شهرداری منطقه 8 تشکیل شد، اظهار کرد: این طرح حرکت خوبی در جهت ایجاد اشتغال کشور محسوب می شود که پیش از این قرار بود در تهران اجرا شود.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای که بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و شهرداری اهواز منعقد شد، را به فال نیک می گیریم چرا که شهردار اهواز پیش از این مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بوده است. معتقدم این ارتباط نزدیک می تواند گام بسیار خوبی در جهت اجرای موفقیت آمیز این طرح باشد.

محمدیان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: معتقدم اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبری، توسط مردم انجام خواهد شد. هدف این تفاهم نامه نیز همین است که مردم هر منطقه و هر شهر، امور را خود به دست بگیرند و در این بین نقش نخبگان، ائمه جماعات و فرهنگیان می تواند جوانان را به سمت تشکیل این تعاونی ها و اشتغال زایی هدایت کند تا منبع درآمدی برای خانواده ها باشد.

وی افزود: برابر برنامه سند چشم انداز توسعه کشور، 25 درصد اقتصاد کشور تا سال 1404 باید در اختیار تعاونی ها باشد یعنی تعاونی ها نقش بسیار پررنگی در اقتصاد کشور ایفا خواهند کرد و این می تواند حرکتی در جهت اقتصاد مقاومتی باشد.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تشکیل شرکت های تعاونی توسعه شهری که در جهت اشتغال زایی و ایجاد منبع درآمد برای مردم اجرا می شود، زمانی خوب به اجرا در می آید که ابتدا نگرش ها و نگاه در این زمینه تغییر داده شود. همچنین تغییر در روابط و معرفی یک مدال موفق می تواند مردم را به سرنوشت خود امیدوار کند. مردم ایران اسلامی همیشه ثابت کرده اند که خالق شرایط هستند و نه مخلوق شرایط.

محمدیان اظهار کرد: در استان خوزستان با یک آمار 330 هزار جوان بیکار و 103 هزار جوان تحصیلکرده بیکار مواجه هستیم و این واقعیت را باید بپذیریم که اگر خود به فکر خودمان نباشیم کسی از بیرون نمی آید که مشکلات را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای موفقیت آمیز این طرح موجب می شود زمینه را برای ایجاد منبع درآمدی برای خانواده ها و همچنین زمینه را برای اشتغال جوانان فاقد کار فراهم گردد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار