تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۲۶۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر پایگاه پژوهشی شوش خبر داد ؛
ابلاغ عرصه ملی شهر تاریخی شوش
مدیر پایگاه پژوهشی شوش از ابلاغ عرصه ملی این شهر تاریخی خبر داد و گفت: عرصه ملی این شهر تاریخی در شوراهای تخصصی در سازمان میراث فرهنگی کشور بررسی و این عرصه توسط اداره کل میراث فرهنگی ابلاغ شده است.

محمدحسین ارسطو زاده امروز اظهار کرد: هر اثر تاریخی دو نوع عرصه دارد، یک عرصه ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی کشور ابلاغ می‌شود و دیگری در صورت ثبت جهانی توسط یونسکو ابلاغ می‌شود.

وی افزود: میراث فرهنگی عرصه ملی شهر تاریخی شوش را بررسی کرده است و این عرصه ابلاغ شده است و به این دلیل نگرانی از عرصه تاریخی شوش وجود ندارد.

مدیر پایگاه پژوهشی شوش با تاکید بر اینکه این عرصه مشکل خاصی ندارد، تاکید کرد: پرونده ثبت جهانی شهر شوش به یونسکو ارسال شده است و اگر در این پرونده عرصه این شهر تاریخی وجود نداشت پرونده پس فرستاده می‌شد و به این دلیل رفتار یونسکو در پذیرش پرونده ثبت جهانی شوش نشانی از وجود عرصه مصوب در این پرونده است.

وی با اشاره به اینکه ضوابط عرصه شوش با ابلاغ عرصه نیز ابلاغ شده‌اند، خاطر نشان کرد: در ابلاغ عرصه شوش ضوابط حریم و منظر بسیار قوی در نظر گرفته شده است و این ضوابط کاملا کارشناسی شده و محکم هستند و به این دلیل توسط کارشناسان میراث فرهنگی و ارزیابان یونسکو تائید شده‌اند.

ارسطو زاده گفت: در حال حاضر می‌کوشیم تا عرصه شوش از وجود برخی عناصر مزاحم در منظر پاکسازی شود و در این زمینه از همه دستگاه‌های اجرایی کمک طلب کرده‌ایم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار