تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۲۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عماد:
طرح های پژوهشی باید مشکلات جامعه را به روش علمی حل کنند
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: طرح های پژوهشی باید مشکلات جامعه را شناسایی و به روش علمی آنها را حل کنند.

علی عماد روز گذشته در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری خوزستان هدف اصلی تشکیل این کارگروه را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاه های اداری، شرکتها و دانشگاه ها برای جلوگیری از موازی کاری های فعالیت های پژوهشی و هدایت پژوهش به سمت و سوی رفع نیاز جامعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح های پژوهشی باید مشکلات جامعه را شناسایی کنند و به روش علمی آنها را حل کنند، افزود: این طرح ها باید هم برنامه های زمان بندی شده و هم راهکارهای عملیاتی داشته باشند.
 
رییس کارگروه پژوهش و فناوری و تحول اداری خوزستان در خصوص طرح های پژوهشی اظهار کرد: این طرح ها باید تقاضا محور و گره گشای مشکلاتی باشند که کشور با آنها دست به گریبان است که در این راستا دانشگاه شهید چمران اهواز قدم خوبی با عنوان پژوهش های تقاضا محور برداشته است که نسبت به 21 کنفرانس برگزار شده گذشته نتیجه بخش تر بوده است.

عماد بیان کرد: حاصل تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی استان ارائه 70 طرح از سوی دستگاه های نامبرده بوده که بالغ بر 170 میلیارد ریال برای این امر اختصاص داده شده است.

وی ایجاد بخش خصوصی فعال و توانمند بدون وابستگی به دولت را از سیاستهای اساسی عنوان کرد و گفت: اساس هر کشوری تربیت مدیران متفکر است. اگر تفکر توسعه یافته برای بکارگیری مدیران کشور نداشته باشیم، کوتاهی کرده ایم. مدیران سرمایه عظیم یک جامعه هستند که باید در جامعه اعتمادسازی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان سیاستها و خط مشی های اجرایی پژوهش و تحول اداری استان در سال جاری را در دو محور تحول اداری و فناوری و محور پژوهش عنوان کرد.

عماد اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری دستگاه های اجرایی و حرکت به سمت بهره وری به عنوان بستر توسعه استان، استفاده و توسعه فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری در راستای تحقق دولت الکترونیک و همچنین الزام دستگاه های اجرایی بر حضور فعال و مشارکت گسترده در فرایند ارزیابی عملکرد مبنی بر برنامه های تحول اداری را از جمله محور های تحول اداری و فناوری برشمرد.

وی بر تهیه راهبردها و استراتژی های تحول در سیاست های اجرایی در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح نظام اداری تاکید کرد.

رییس کارگروه پژوهش و فناوری و تحول اداری خوزستان همچنین با تاکید بر واگذاری تصدیها و برون سپاری فعالیت ها در دستگاه های اجرایی گفت: دستگاههای اجرایی ملزم به استفاده و بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی و ایجاد بستر لازم برای رقابت سالم هستند.

عماد به اهمیت تعیین و شناسایی گلوگاه ها و جلوگیری از فساد اداری در راستای برنامه های سلامت اداری کشور اشاره کرد و افزود: باید بر استقرار نظام شایسته سالاری و استفاده از بانک اطلاعات شایستگان برای انتخاب و انتصاب مدیران آتی بپردازیم که این حرکت را شروع کرده ایم و با انتخاب 45 نفر از شهرستان های مختلف و ارائه آموزش های لازم به عنوان سرمایه های تربیت شده آنها را در پست های اداری استانداری مستقر ساختیم.

وی ادامه داد: ساماندهی و برنامه ریزی نیروی انسانی برای استقرار مناسب نیروها در جایگاه های شغلی و اجرای هر چه بهتر و فعالتر طرح تکریم و حفظ جایگاه و کرامت مردم و ارباب رجوع اهمیت بسزایی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان بر اهمیت تعیین اولویت های پژوهش در سال 93 تاکید کرد و گفت: پیگیری دستگاه ها برای تامین اعتبارات پژوهش سال جاری و الزام این دستگاه ها به رعایت چارچوب و مصوبات کارگروه پژوهش و تحول اداری برای رعایت فرایند پروژه پژوهشی از جمله محور های پژوهش است.

عماد اظهار کرد: شرکتها و موسسات تولیدی استان ملزم به اجرای مصوبات کارگروه و استفاده از توانمندیهای آنان در پروژه  های پژوهشی و بهره گیری از امکانات و تجربیات مراکز علمی استان هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های مادر باید به تدوین نقشه جامع علمی استان بپردازند، بیان کرد: اجرای پروژه ها و تحقیقات کاربردی باید در راستای تجارت سازی این تحقیقات صورت پذیرد.

رییس کارگروه پژوهش و فناوری و تحول اداری خوزستان به الزام دستگاه های اجرایی استان در خصوص پیگیری و تقویت تعامل و ارتباط با دستگاه های متبوع برای تخصیص سه درصد اعتبارات دستگاه در زمینه مسائل پژوهشی در راستای ماده 31 و 32 ضوابط اجرایی بودجه سال 93 تاکید کرد.

عماد تصریج کرد: تهیه برنامه ها و چارچوب های لازم توسط دستگاه های اجرایی برای حضور فعال و پررنگ تر و ارائه پروژه های پرمحتوا و کاربردی در نمایشگاه هفته پژوهش سال جاری ضروری است. دستگاه های اجرایی در خصوص تامین اعتبار لازم در این زمینه پیگیر باشند.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی بر بهره گیری از استعداد و توانمندی های نخبگان و پژوهشگران استان از طریق بنیاد نخبگان و نیز در صورت تشکیل کانون پژوهشگران با محوریت پارک علم و فناوری ملزم هستند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: علی عماد
:
:
:
آخرین اخبار