تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۲۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط اداره استاندارد خرمشهر صورت پذیرفت ؛
صدور 266گواهینامه انطباق برای کالاهای‌وارداتی
رئیس اداره استاندارد خرمشهر از صدور 266 گواهینامه انطباق برای کالاهای وارداتی توسط این اداره خبر داد.

سید صادق شریفی‌نسب امروز اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری 417 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده که 359 اظهارنامه مربوط به گمرک خرمشهر و 83  اظهارنامه مربوط به گمرک آبادان بوده است.

وی افزود: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 305 نمونه که شامل 301 نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و 279 نمونه جهت تعیین تعرفه گمرکی و کالاهای صادراتی بوده توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده ارسال گردیده‌اند.

رئیس اداره استاندارد خرمشهر خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد 266 گواهینامه جهت کالاهای وارداتی صادر شده و پنج محموله وارداتی نیز به ارزش 63 هزار و 192 دلار مغایر با استانداردهای ملی مربوطه شناخته شده و از ورود آنها به داخل کشور جلوگیری به عمل آمده و با همکاری ادارات کل گمرک آبادان و خرمشهر به خارج از کشور مرجوع گردیده است.

وی ادامه داد: از ورود خسارت مستقیم به ارزش یک‌میلیارد و 612 میلیون و 217 هزار و 496 ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری به‌عمل آمده است که از جمله آنها می‌توان به سنگ ساب، بلندگو و لوازم برقی خانگی اشاره کرد.

شریفی‌نسب از صدور 36 گواهینامه صادراتی با ارزش بالغ بر 52 میلیارد و 136میلیون و 919 هزار و 408 ریال و به وزن 15 میلیون و 250 هزار و 586 کیلوگرم خبر داد.

وی در پایان گفت: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت کرده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌گردد در غیر این صورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.
:
:
:
آخرین اخبار