تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۶۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقال پرداخت يارانه‌ها به هفته دوم مرداد
خبری از ازدحام مقابل خودپردازها نیست
از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در آذرماه سال گذشته تا به حال و با واریز یارانه‌ها همزمان با پرداخت حقوق در ابتدای هر ماه، شاهد تشکیل صف‌های طولانی مقابل بانک‌ها و بروز برخی اختلالات در سیستم خودپردازها بودیم.

البته با تصمیم وزارت اقتصاد مبنی بر واریز یارانه‌ها در هفته دوم مردادماه به حساب خانوارها این مشکل در روزهای ابتدایی ماه جاری تکرار نشد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از ایسنا، در این باره رييس هماهنگي امور شعب بانك‌هاي خوزستان با بيان اين‌كه وضعيت دستگاه‌هاي خودپردازهاي استان از نظر تعداد و سيستم نرم‌افزاري مناسب است، گفت: علت نارضايتي مردم از خدمات‌رساني اين دستگاه‌ها در ماه‌های گذشته، واريز نقدي يارانه‌ها و ضعف اطلاع‌رساني به مردم درباره واريز يارانه‌ها بوده است.

مسعود جلالي‌عزيزپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ایسنای خوزستان با بیان این‌که ‌مشكلي در خدمات‌دهي دستگاه‌هاي خودپرداز در سطح شهر وجود ندارد و ATMهاي شعب بانك‌ها فعال است؛ عنوان كرد: البته ممكن است در اثر تراكنش و فشار بالاي عمليات بانكي يك دستگاه با قطعي يا مشكل ديگري مواجه شود كه اين مشكلات طبيعي است و از سوي ديگر شركت‌هاي طرف قرارداد بانك‌ها با اطلاع از ايجاد هرگونه مشكل در خدمات‌رساني خودپردازها، به سرعت وارد عمل شده و در بيشتر موارد حداكثر ظرف 48 ساعت مشكل رفع مي‌شود.

وی مشكل اصلي را عدم اطلاع و آگاهي مردم از روش‌هاي پرداخت غيرحضوري و غيرنقدي دانست و خاطرنشان كرد: بايد به مردم در زمينه روش‌هاي پرداخت قبوض از طريق تلفن‌بانك، موبايل‌بانك، اينترنت و يا خريد از طريق پايانه‌هاي POS فروشگاهي با استفاده از كارت‌هاي عضو شتاب اطلاع‌رساني شود تا مردم به پرداخت‌هاي غيرحضوري عادت كنند و ضمن كاهش هزينه‌هاي رفت و آمد در شرايط آب و هوايي گرم و گرد و غبار از اتلاف وقت و هزينه خود و مشكلات ناشي از حمل پول نقد به مقدار زياد جلوگيري كنند.

جلالي‌عزيز‌پور با اشاره به استقرار نيروهاي كشيك در سيستم بانكي در روزهاي اوليه پرداخت يارانه‌ها براي كنترل مسايل و مشكلات احتمالي در دستگاه‌هاي خودپرداز بيان كرد: با وجود اين، مساله اصلي فرهنگ‌سازي استفاده از روش‌هاي پرداخت غيرحضوري و خريد از طريق POSهاي فروشگاهي است؛ در حال حاضر از نظر زيرساخت، تعداد ATMها در سطح استان كافي است و حدود 80 درصد شعب بانك‌هاي استان مجهز به ATM هستند.

رييس هماهنگي امور شعب بانك‌هاي خوزستان ادامه داد: توزيع اين دستگاه‌ها در سراسر استان به نسبت جمعيت هر شهرستان استاندارد است. به عنوان مثال ممكن است يك بانك به ازاي هر 50 هزار نفر جمعيت يك شعبه و بانك ديگر به ازاي هر 30 هزار نفر يك شعبه در نظر بگيرد و ATM ها به همين نسبت توزيع كنند.
:
:
:
آخرین اخبار