تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۲۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با دستوررییس جمهوری همزمان با سراسرکشور ؛
دو طرح مخابراتی در خوزستان کلید خورد
دو طرح مهم مخابراتی به دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس روزشنبه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان راه اندازی شد.

این دوطرح همزمان با 27 اردیبهشت ماه جاری سالروز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل فاز دوم پروژه خدمات عام اجباری استان خوزستان (USO) و باند اینترنت استان خوزستان است که با شش استان دیگر کشور در یک ابر اینترنتی قرار گرفتند و به اینترنت ملی متصل شدند.

در این آیین که در محل اداره مخابرات روستای گمبوعه شهرستان حمیدیه استان خوزستان با حضور مسوولان استانی و اهالی روستا برگزار شد از سوی رییس جمهوری بصورت ویدیو کنفرانس 194 روستای خوزستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

در این مراسم مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: این تعداد روستای استان دارای جمعیت بالای 20 خانوار هستند که به اینترنت پر سرعت متصل شدند و طبق برنامه قرار است بیشتر روستاها استان تا پایان نیمه اول امسال به اینترنت پر سرعت متصل شوند.

علیرضا ملکی جهان افزود: در آینده نیز از طریق سیستم های GSM روستایی به کلیه روستاهای بالا پنج خانوار تا پایان سال جاری سرویس اینترنت پر سرعت واگذار می شود.

وی گفت: فاز اول این طرح در بهمن ماه سال گذشته انجام شد که یکصد روستای خوزستان دارای تلفن عمومی شدند و تا پایان سال جاری باقی روستاهای فاقد ارتباط تلفنی نیز دارای تلفن خانگی می شوند تا جایی که در استان دیگر شاهد روستاهایی با جمعیت بالای پنج خانوار فاقد ارتباط نخواهیم بود.

ملکی جهان با اشاره به اتصال اینترنت استان خوزستان به باند اینترنت ملی گفت: استان خوزستان در کنار شش استان دیگر در یک سامانه ابر اینترنتی قرار می گیرند که از یک دیتا باند از اینترنت ملی استفاده کنند.

وی افزود: استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان،خراسان رضوی، گلستان، اصفهان، فارس و کرمان در این دیتا قرار دارند که با اجرای این طرح سازمان ها و ارگان های دولتی به ان متصل می شوند و باید از اینترنت ملی استفاده کنند.

همزمان با واگذاری اینترنت پرسرعت به 194 روستای خوزستان ، چهار هزار و یکصد روستای دیگر در30 استان کشور به اینترنت پر سرعت متصل شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار