تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۲۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مربی خوزستاني تیم‌ملی کشتی فرنگی: بازي با روسيه يك فينال المپيكي بود
مربی خوزستاني تیم‌ملی کشتی فرنگی گفت: فينال‌مان با روسيه، يك فينال المپيكي بود.

مهرداد اسفندیاری‌فر اظهارکرد: شاید در ابتدا فکر می‌کردیم  كه گروه ما نسبت به سایر گروه‌ها بهتر باشد ولی واقعا سطح مسابقات بسیار بالا بود.

وی ادامه‌داد: مهم تر از همه این بود که بازیکنان ما در این رقابت‌ها خوب کشتی گرفتند و به نظرم فینال مسابقات، مثل فینال بازی‌های المپیک بود و تمام کشتی‌گیران روسیه از قهرمانان جهان و المپیک بودند.

مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی بیان‌کرد: به هر حال باتوجه به حاشیه هایی که قبل از مسابقات بود، توانستیم با صحبتی که با کشتی‌گیران‌مان داشتیم، روحیه آن‌ها را برگردانیم و نتیجه خوبی در این مسابقات کسب کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: ما مقابل تیم‌ملی آذربایجان که یکی از مربیان آن ایرانی و برادر خودم بود، بازی کردیم که آن‌ها مقابل ما بازيكنان اصلی‌شان را نگذاشتند كه البته ما توانستیم پیروز شویم. در دیدار دوم‌مان با تیم کره‌جنوبی بازی کردیم که چهار وزن اول آن از بهترین کشتی‌گیران جهان و المپیک بودند.

اسفندیاری‌فر افزود: در کشتی سوم نیز با تیم فنلاند بازی کردیم که در این رقابت کاملا از تیم دوم‌مان استفاده کردیم و به نفرات اصلی‌مان استراحت دادیم. پس از آن با تمام توان در فینال مسابقات با روسیه بازی کردیم كه نتیجه بسیار خوبی هم به دست آوردیم.

وی به کشتی‌های ایران در فینال مسابقات اشاره کرد و گفت: در اولین وزن‌مان حمید سوریان به روی تشک رفت که حریفش قهرمان دنیا بود که خدا را شکر با وجود این‌که می‌خواستند به هر صورتی که شده به بازیکنان ما باخت بدهند، سوریان توانست با تيزهوشي و تجربه و همچنین احساسات پاک تماشاگران، به پیروزی برسد و جرقه‌ای در تیم به وجود بیاورد.

مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی افزود: در وزن 60 كيلوگرم امید نوروزی بازی داشت. او نوروزي همیشگی نبود و البته داوران نیز کمی بی‌انصافی کردند. اگر نوروزی آماده شود می‌تواند قهرمان جهان هم شود. حریف او قهرمان المپیک بود ولی نوروزی بسیار خوب کشتی گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: در وزن 71 کیلوگرم نیز سعید عبدولی را داشتیم که او در دو اردویی که برگزار کردیم با توجه به این‌که دنبال کارهای پایان خدمت خود بود، در اردوها حضور نداشت. از نظر تمرینی واقعا نسبت به سایر کشتی‌گیران پایین بود ولی از نظر روحی خیلی قوي است و همين روحيه باعث شد كه بتواند جنگنده و عالی کشتی بگیرد و ببرد.

اسفندیاری‌فر بیان کرد: در وزن بعدی‌مان نیز فرشاد علیزاده را داشتیم که او به قهرمان المپیک باخت و البته از او انتظاری هم نداشتیم که به پیروزی برسد. بهترین کشتی‌گیر ایران كه به نظر من نسبت به همه مطمئن‌تر و با قاطعیت‌تر کشتی گرفت، حبیب‌الله اخلاقی بود که حریف او نفر سوم المپیک بود ولی اخلاقی با غیرت، قلدرانه و با شرافت کشتی گرفت و همه را واقعا خوشحال کرد.

وی ادامه‌داد: کشتی‌گیر وزن بعدی ایران طالب نعمت‌پور بود كه باغيرت كشتي گرفت و به پيروزي رسيد، هر چند كه اشتباه كوچكي هم داشت. به هر حال او با احساسات پاک مردم به پیروزي رسيد. در وزن بعدی‌مان هم مهدی علیاری را داشتیم که هیچ ‌کس روی او حساب نمی‌کرد که بتواند به پیروزی برسد. البته ما که در اردو بودیم می‌دانستیم که او خیلی خوب کشتی می‌گیرد كه به همين صورت هم شد و به پیروزي رسيد. در 130 کیلوگرم نیز بشیر باباجان‌زاده به روی تشک رفت. او کشتی‌گیر با تجربه‌ای است و احساس می‌کردیم که بتواند به پیروزی برسد.

سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود این همه علاقه‌مند به کشتی در ایران این رقابت‌ها در سالن آزادی تهران برگزار نشد؟ خاطرنشان‌کرد: آماده‌سازی این سالن برای فدراسیون هزینه داشت و از نظر مالی هزینه بسیاری را بر دوش فدراسیون مي‌گذاشت. همچنین باتوجه به این‌که می‌خواستند جمعيت به صورتي باشد كه لالوویچ تحت تاثير قرار بگيرد، مسابقات را در سالن شهداي هفتم تیر تهران برگزار كردند. لالوویچ نیز از قهرمانی ایران بسیار خوشحال شد.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کردید در فینال بتوانید تیم قدرتمند و سرسخت روسیه را شکست دهید؟ عنوان‌کرد: زمانی‌که از قبل از مسابقات نفرات‌مان را روبروی کشتی‌گیران روسیه می‌چیدیم، می‌دانستیم کشتی نزدیکی داریم ولی احتمال برد ما بیشتر بود و خدا را شکر به همین صورت هم شد و تماشاگران نیز در این پیروزی بسیار تاثیر داشتند.

اسفندیاری‌فر در پاسخ به این سوال که به نظر مي‌رسيد داوری‌ها چندان راضی‌کننده نبود؟ گفت: بله، داوری‌ها کاملا یک طرفه بود و هدفشان این بود که روسیه قهرمان شود و من از این نظر نيز از ازدحام جمعیت در سالن خوشحال شدم، چرا که به نظرم آن‌ها کمی از این موضوع می‌ترسیدند. ما که دور تشک بودیم، کاملا متوجه می‌شدیم که چگونه حق کشتی‌گیران ضایع می‌شد که خدا را شکر با غیرت بازیکنان‌مان و مردم، توانستیم قهرمان شویم.

مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی درباره هم‌همه‌ای كه در زمان اهدا مدال و جام در سالن ايجاد شد، گفت: سالن کوچک بود و جمعیت بسیار زیاد بود و مردم هم شوق بسیاری داشتند. به هر حال مهم‌ترین موضوع این بود که تیم‌ملی ایران قهرمان شد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: کشتی فرنگی ، تیم‌ملی
:
:
:
آخرین اخبار