تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۲۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبير تأكيد كرد:
روابط‌عمومی بایدبتواند يك‌ارتباط مؤثر بین دستگاه اجرایی و مردم برقرار کند
معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری خوزستان با تأكيد بر نقش مهم روابط‌عمومی‌ها در کسب رضایت و شناسایی مخاطبان  يك مجموعه گفت: روابط‌عمومی باید بتواند يك ارتباط صحیح و مؤثر بین دستگاه اجرایی و خدماتی و مردم برقرار کند.

فرج‌اله خبیر در مراسم اختتامیه اولین جشنواره انتخاب برترين روابط‌عمومی و مدیران ارتباط‌گستر خوزستان که امروز 27 اردیبهشت‌ماه در سالن امام‌رضا(ع) شهرک نفت برگزار شد، اظهار کرد: هر دستگاهی که برای خدمات‌رسانی به مردم ایجاد شده نمی‌تواند به دو مسئله يعني مسائل درونی و بیرونی سازمان خود بی‌توجه باشد.

وي افزود: مسائل درونی مربوط به بحث ساختار اجرایی و کارکنان آن دستگاه است که باید از آموزش‌های صحیح و مهارت کافی برخوردار باشند و به نحو شایسته و مناسب به مردم خدمات ارائه دهند بنابراین مدیران در طول زمان همیشه محتاج آن هستند که به درون مجموعه و ساختار مجموعه خود توجه لازم را داشته باشد تا این کارکردها معیوب نباشند.

معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری خوزستان تصريح كرد: منظور از مدیران البته شخص مدیر نیست بلکه منظور مجموعه مدیریتی يك سازمان است كه باید حتما به محیط پیرامونی خود توجه داشته باشند؛ مخاطبان خود را بشناسند و خدمات لازم را ارائه دهند. بی شک این کسب رضایت و شناسایی مخاطبان باید بسیار حائز اهمیت قرار گیرد و در اینجا نقش مهم روابط‌عمومی‌ها روشن می‌شود.

خبير با بيان اين‌كه روابط‌عمومی‌ها می‌توانند این ارتباط را به نحو شایسته‌ای برقرار کنند، در عين حال اظهار كرد: متأسفانه به نظر می‌رسد در بسیاری از سازمان‌ها نقش روابط‌عمومی تنها در این گونه كارها خلاصه شده که به مناسبت‌های مختلف بنری نصب کند يا پیام تبریک يا تسليت ارسال کند. این مباحث می‌تواند بخشی از شرح وظایف روابط‌عمومی‌ها باشد اما آنچه مهم است این است که روابط‌عمومی باید بتواند يك ارتباط صحیح و مؤثر بین دستگاه اجرایی و خدماتی و مردم برقرار کند.

وي تصريح کرد: برقراری این ارتباط به‌طور مناسب امكان‌پذير نیست مگر این‌که روابط‌عمومی خود از ساختاری مناسب، مهارتی کافی و دانش لازم برخوردار باشد؛ نیروها آموزش‌دیده باشند و از ابزار موجود به‌خوبی استفاده شود. شاید یکی از اشکالات ما این است که در بررسی مسائل و عملکرد خود به نظر مردم اهمیتی داده نمي‌شود و بدین ترتیب شأن و منزلت ارباب رجوع محترم شناخته نمی‌شود كه این موضوع می‌تواند صدمه زيادی به وجهه و بازتاب عملکرد آن دستگاه وارد کند.

معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره انتخاب برترین روابط‌عمومی و مدیران ارتباط‌گستر در خوزستان گفت: این چنین جشنواره‌ها می‌تواند بهانه خوبی باشند که روابط‌عمومی‌ها گردهم جمع شوند و به هم‌اندیشی با يكديگر بپردازند و روش برقراری ارتباط مناسب بین دستگاه‌ها و مردم را به تبادل بگذارند تا خدمات‌رسانی به نحو مطلوب‌تر صورت بگیرد لذا لازم است روابط‌عمومی‌ها به‌ صورت مستمر با يكديگر، هم‌اندیشی داشته باشند و بهترین روش‌ها و شیوه‌ها را برای برقراری این ارتباط با مردم انتخاب کنند.

خبير همچنين به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این نامگذاری بهانه‌ای برای برنامه‌ريزی، کار بیشتر و فعالیت و تلاش است؛ همان‌طور که می‌دانید در شرایط اقتصادی با مشکلاتی روبرو هستیم که همه باید تلاش کنند و یک عزم ملی ایجاد شود تا برنامه‌های دولت در این حوزه به ثمر بنشیند و برخی مشکلات به‌ويژه تورم شدید مهار شود که البته این تورم مهار شده و باید بیشتر کاهش پیدا کند.

وي افزود: همچنین لازم است شرایط رشد و توسعه را فراهم کنیم و این امر بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی و عزم ملی ممکن نیست. دولت به تنهایی قادر نیست كه اين هدف را تحقق بخشد؛ متأسفانه دولت تصدی‌های بسیاری در حیطه اقتصاد و حتی فرهنگ دارد که این مشکلاتی زيادی را در نحوه اداره مملکت ایجاد کرده‌است؛ البته دولت در تلاش است که این مشکلات را حل کند.

 خبير خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که دولت به‌شدت در حال پیگیری آن است این است که شرایط داخلی کشور را به نحو مناسبی برای رشد و توسعه و زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کند.

معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: دولت همچنین در تلاش است آثار تحریم ظالمانه را در سطح بین ‌لمللی از کشور حذف كند تا شرایط بین‌المللی خوبی برای ارتباط با دیگر کشورها فراهم کند. همچنين در سیاست خارجی دولت عزم خود را جزم کرده كه این مشکل را حل کند و مذاکرات اخیری که انجام شد نيز در همین رابطه است. البته در اين مذاكرات آنچه از همه مهم‌تر است اين است که مبتنی بر حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی صورت گیرد و تیم دیپلماسي ایران حتما به دنبال این است که با صلابت قضیه را به جلو ببرد و با مدنظر قرار دادن منافع مملکت تحریم‌ها را از میان بردارد.

خبیر اظهار کرد: اگرچه در داخل برخی تريبون‌ها وجود دارد که ساز ناساز می‌زنند و کسانی هستند که حمایت بی‌چون و چرا از دولتی داشتند که اقتصاد را تخریب می‌کرد و اکنون دلواپسان امروز شدند، این روش خوبی نیست و امیدواريم همه در یک مسیر درست و اصولی به‌طور هماهنگ و زیر پرچم زعامت مقام معظم رهبری کارها را پیش ببریم تا در تمام عرصه‌ها موثر واقع شويم و مشکلات را در سطح بین‌المللی حل کنیم.

در پایان این مراسم از برترين‌های روابط‌عمومی‌ها در سطح استان خوزستان تقدیر شد و بیانیه انجمن روابط‌عمومی ایران به‌مناسبت برگزاری جشنواره "سلام" در خوزستان قرائت شد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: فرج‌اله خبیر
:
:
:
آخرین اخبار