تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۲۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عماد:
فرهنگ ، مهمترین ابزار حفظ جامعه است
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان، طرح آموزش همگانی را ابزاری برای هدایت مردم به سمت فرهنگ سازی دانست.

علی عماد صبح امروز در همایش طرح آموزش همگانی استان خوزستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با فرهنگ تاکید بسیاری بر دخالت و حضور همه مردم دارند و می فرمایند که عرصه اقتصادی و فرهنگی بدون حضور مردم انجام نمی شود و اهداف این دو عرصه بدون حضور مردم هرگز محقق نمی شود.

وی افزود: با توجه به این سیاست های ذکر شده توسط رهبر معظم انقلاب و توصیه های همیشه ایشان برای توجه به فرهنگ عمومی بوده، طرح آموزش همگانی در استان خوزستان به صورت ابتکاری تدوین شده که به عنوان ابزاری برای هدایت مردم به سمت فرهنگ سازی از آن استفاده می شود و در استان اجرا خواهد شد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان تصریح کرد: فرهنگ رفتار افراد را نظم بخشی و ساماندهی کرده و باعث تقویت رابطه می شود و تغییر پذیر، انتقالی و اکتسابی است که زمان شکل گیری فرهنگ ها متفاوت است.

عماد با تاکید بر اینکه فرهنگ، مهمترین و اصلی ترین ابزار حفظ جامعه و پایدار کردن آن جامعه است، بیان کرد: فرهنگ باید مورد قبول عامه مردم باشد و فرهنگ یک شبه تغییر نمی کند و در حقیقت فرهنگ دو جهت علمی و اجتماعی دارد و از نظر مقام معظم رهبری فرهنگ دو بخش ظاهری و غیر ظاهری دارد که بخش غیر ظاهری به اخلاق افراد مربوط می شود.

وی در پایان گفت: عدم رعایت فرهنگ عمومی به جامعه ضرر و زیان وارد می کند و عامه مردم علاوه بر نقش داشتن در فرهنگ عمومی نسبت به آن شناخت و حساسیت هم دارند بنابراین تمامی دستگاه های استان باید در اجرای هر چه بهتر طرح آموزش همگانی استان خوزستان به خوبی عمل کنند.

بیش از 40 نفر از مسئولین دستگاه های استان در این جلسه حضور داشتند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: علی عماد
:
:
:
آخرین اخبار