تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۶۲۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حیدری عنوان کرد:
بازارچه غدیر صنایع دستی خوزستان را جهانی می کند
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: بازارچه صنایع دستی غدیر با هدف جهانی کردن صنایع دستی خوزستان با بیش از 50 غرفه برپا می شود.

افشین حیدری شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه اولین خانه صنایع دستی استان خوزستان عنوان کرد: از قوه به فعل رسیدن آموزش در بخش صنایع دستی از اولویت های کاری ما است. تقویت تشکل های اتحادیه صنایع دستی نیز در پیشبرد هر چه بهتر اهداف شکل گیری خانه صنایع دستی خوزستان نیز اهمیت ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: استقبال علاقه مندان به صنایع چرم در جامعه روند خوبی دارد و ما امیدواریم روزی برسد که خوزستان به عنوان یکی از برندهای چرم در سطح کشور شناخته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: واقعیت این است که گردشگران پس از ورود به شهر از محل برپایی این صنایع اطلاعی ندارند. این فرصت ایجاد شده تا با افتتاح خانه صنایع دستی خوزستان به صادر کنندگان مربوطه در این راستا کمک کنیم.

حیدری در خصوص نمایشگاه دایر در این مرکز گفت: راه اندازی این نمایشگاه فرصت عرضه تولیدات صنایع دستی استان را فراهم ساخته است و تمام هدف ما این است که تولیدات صنعتگران خوزستانی به خوبی عرضه شوند.

وی بیان کرد: خانه صنایع دستی یکی از پروژه های حوزه معاونت صنایع دستی بود که این فضا به عنوان مرکزی برای معرفی تولیدات و هنرمندان شاخص استان است تا گردشگران از صنایع دستی این استان اطلاع حاصل کنند. خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان از رونمایی اطلس صنایع دستی خوزستان خبر داد و گفت: به آینده صنایع دستی خوزستان امیدواریم. استقبال مردم هنر دوست استان و کثرت متقاضیان حوزه خلیج فارس نوید آینده ای روشن در حوزه صنایع دستی استان خواهد بود.

حیدری اظهار کرد: علاقه مندان به حوزه صنایع دستی می توانند با مراجعه به دفتر معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با هماهنگی های لازم برای ارائه تسهیلات مربوطه به آنها معرفی شوند. صندوق توسعه ملی برای احیای این بخش با معرفی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان برای استفاده از تسهیلات مربوطه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امروزه نگاه کشور به جایگاه صنایع دستی تغییر کرده است. شرکت در کلاسهای آموزشی گذشته در حوزه صنایع دستی جای خود را به برپایی این کارگاه ها داده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان در خصوص صادرات صنایع دستی استان گفت: از قبل گفتگوهایی با اتاق بازرگانی انجام شده است. صادرات این گونه کالاها ارزش افزوده بالایی دارد که نیاز جامعه و خلاهای اشتغال را پر خواهد کرد.

حیدری در خصوص به فروش رسیدن تولیدات صنایع دستی اظهار کرد: باید چرخه خلق تا فروش محصولات را دنبال کنیم. در کنار خانه صنایع دستی، شرکت های خوبی نیز در حال ظهور هستند که برای رونق صادرکنندگان صنایع دستی زمینه مناسبی را فراهم کرده اند.

وی از راه اندازی بازارچه های شهری با ظرفیت های بخش خصوصی خبر داد و گفت: مشکل ما در این خصوص عدم وجود جایگاه فروش این صنایع است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان توضیح داد: تشکل های صنایع دستی باید به جایگاهی برسند که خودشان امورات را به دست بگیرند. میراث فرهنگی را بدست مردم بسپاریم تا نقش تشکل ها پر رنگ تر شود.

حیدری گفت: فضای مناسبی برای ارائه رشته ها و کارگاه های مختلفی از تولیدات شاخص استان برای معرفی به جامعه و سایر هنرمندان و صادرکنندگان تدارک دیده شده است.

وی فضای خانه صنایع دستی خوزستان را متشکل از کارگاه احرام و چوغا بافی، کارگاه چرم و منبت، اتاق مشاور طراحی و بسته بندی، اتاق اتحادیه صنایع دستی و تشکل ها عنوان کرد. همچنین فضای مناسبی به عنوان کافی شاب سنتی برای استفاده خانواده ها طراحی شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار