تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۶۳۰۲۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمايندگان اهواز در مجلس:
«روزنامه كارون» هميشه حامی منافع استان و اقوام خوزستان بوده است
روزنامه کارون (فجر سابق) در طول 20 سال فعالیت خود به نوعی بخشی از حافظه تاریخی مردم این دیار محسوب می شود، شاید هنرمندی، نویسنده ای، ورزشکاری، چهره ای و یا مسئولی از هر قومیتی در استان یافت نشود که بخشی هرچند کوچک از بالندگی خود را مدیون این روزنامه نباشد / سید شریف حسینی: من با قاطعيت مي‌گويم گزارش مذكور صرفا در جهت حمايت از ورزش و نماينده فوتبال خوزستان بوده و كمترين سوء‌نيتي در تهيه آن نبوده است
خوزنیوز: شنبه هفته جاری گزارشی از بازی تیم فولاد خوزستان و السد قطر و حواشی آن در روزنامه کارون منتشر گردید و پس از آن عده ای آگاهانه با جوسازی و جمعی ناآگاهانه و به علت نداشتن اطلاعات کافی، سعی در تخریب خدمات  این رسانه خوزستانی و دامن زدن به برخی مسائل قومی برآمدند. اینکه در کار رسانه ای از مطلبی واحد به فراخور میل و استنباط خواننده برداشت های متعددی بشود امری اجتناب ناپذیر است اما در این مورد پیش آمده از آنجا که مدیرمسئول و گردانندگان این روزنامه از همکاران قدیمی مطبوعاتی می باشند و شناخت کاملی از دیدگاه های آنها داریم  وارد کردن شبهاتی این چنین را ناروا می دانیم.
روزنامه کارون (فجر سابق) در طول 20 سال فعالیت خود به نوعی بخشی از حافظه تاریخی مردم این دیار محسوب می شود، شاید هنرمند، نویسنده، ورزشکاری، چهره و یا مسئولی - از هر قومیتی - در استان یافت نشود که بخشی  هر چند کوچک از بالندگی خود را مدیون این روزنامه نباشد.
و مطمئنا  در تخصص، تعهد و نگاه انسانی، دردمندانه و فارغ از مسائل قومی مدیرمسئول و گردانندگان این روزنامه همه همکاران مطبوعاتی و حتی خوانندگان پرشمار «کارون» را متفق القول می یابید.
سخن کوتاه کنیم. خوزستانی های عزیز باید بدانند که رسانه ای مستقل از این دست شاید فراتر از بسیاری نعمات خدادادی، سرمایه این استان به شمار می آید و چه حقوقی که بواسطه عملکرد صادقانه آن احقاق شده است و چه خطراتی که از این استان دفع شده است و نمی بایست تحت هیچ شرایطی این نعمت را از دست داد و یا تضعیف کرد.
باید دانست برخوردهایی این چنین حداقل تاثیری که خواهد داشت، دلسردی مجموعه بزرگی از خادمان و دلسوزان مردم در جامعه مطبوعات نسبت به حرکت صادقانه و دردمندانه خود است. به همه و خودمان توصیه می کنیم قدرشناس زحمات دیگران باشیم و فرصت سوزی نکنیم.


 نمايندگان اهواز در مجلس:
روزنامه كارون هميشه حامي منافع استان و اقوام خوزستان بوده است



نمايندگان اهواز در مجلس شوراي اسلامي درباره برخي جوسازي‌هاي صورت گرفته عليه روزنامه كارون طي روزهاي اخير واكنش نشان دادند.
سيدشريف حسيني، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در اين باره گفت: طي روزهاي گذشته برخي افراد كه متاسفانه برخي از آنها اهداف و اغراض خاصي را دنبال مي‌كنند با دستمايه قراردادن يك گزارش ورزشي دست به تحركاتي زده و سعي نمودند اين گزارش را عليه يكي از اقوام عزيز خوزستاني نشان بدهند. اين در حالي است كه من شخصا با شناختي كه از مديرمسوول روزنامه دارم كه از اصيل‌ترين چهره‌هاي مطبوعاتي خوزستان به شمار مي‌رود اصولا حتي فكر چنين موضوعي را در ذهن ايشان نمي‌بينم چه برسد به اينكه خداي ناكرده بخواهد روزنامه تحت مديريتش به اقوام شريف خوزستاني جسارتي نمايد. 
حسيني افزود: كارون به دليل تيراژ بالا حتي يك كلمه و يك جمله‌اش مورد حساسيت و رصد خوانندگان بي‌شمارش قرار دارد و من با قاطعيت مي‌گويم گزارش مذكور صرفا در جهت حمايت از ورزش و نماينده فوتبال خوزستان بوده و كمترين سوء‌نيتي در تهيه آن نبوده است؛  اما متاسفانه  عده‌اي سعي نمودند از آب گل‌آلود ماهي بگيرند و با برداشت‌هاي خاص و بهانه قرار دادن برخي كلمات و جمله‌بندي‌هاي اين گزارش تلاش كردند به اهداف خود برسند.
وي در خاتمه گفت: كارون حدود 20 سال است همواره حامي مردم و منابع خوزستان و همه اقوام شريف ساكن در آن بوده و به همه شهروندان عزيز كه به دليل احساسات پاك خود و خصوصا در پي جوسازي‌هاي صورت گرفته برداشت‌هاي سوء‌اي از اين گزارش داشتند صراحتا   مي‌گويم كارون از اين گونه اتهامات و اغراض كاملا بدور است و تاثيرگذارترين نشريه خوزستاني در حمايت از اقوام و منافع استان خوزستان مي‌باشد.
همچنين سيدشكرخدا موسوي ديگر نماينده اهواز در مجلس گفت:  يقينا اين سوء‌برداشت از گزارش و شايد هم نحوه چينش و جمله‌بندي بوده و مطمئن هستم مديريت روزنامه آنقدر به اوضاع و احوال خوزستان اشراف دارد كه هرگونه سوء‌تفاهم ايجاد شده را در مطالب بعدي خود برطرف نمايد.
موسوي ادامه داد: جوسازي‌هاي صورت گرفته عليه روزنامه كارون برنامه‌ريزي شده و با اهداف خاص تفرقه‌افكنانه صورت مي‌گيرد و مردم شريف استان يقينا دوستان و حاميان واقعي خود را كه سال‌ها در خط اول سنگر رسانه‌اي مردم و اقوام اين خطه از منافع آنها حمايت بي‌دريغ كرده به خوبي مي‌شناسند.
وي افزود: اصولا قابل هضم نيست روزنامه‌اي كه همواره از منافع استاني و مردم خوزستان دفاع مي‌كند و اين موضوع را سال‌هاست به اثبات رسانده و كاركنان و مديريتش همگي از جوانان و شهروندان همين اقوام عزيز خوزستان هستند بخواهد عليه منافع و فرهنگ مردم استان خود حركتي انجام بدهد.


غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
6
11
روزنامه کارون روزنامه خوبی هست. من که چندین ساله می خونم و علیرغم اینکه مشی سیاسیش با من فرق می کنه ولی صادقه و مسایل استان را با دلسوزی پوشش میده.
پاسخ ها
askari
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
در مورد مسایل استانی خوب بوده ولی در مورد مسایل کلان و ملی به طور یکطرفه از اصلاح طلبان حمایت میکند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
6
9
اره واقعا دلسوزانه کار میکنن مسئولینش دستشون درد نکنه ایشاا.. که بهتر بشه
تمیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
7
6
واقعا اگر وضع ورزشگاه غدیر به همین شکل باقی بماند باید با فولاد و فوتبال خوزستان خداحافظی کرد. من که خودم به شخصه وقتی بازی را تماشا می کردم علیرغم میل باطنی، آرزو کردم فولاد ببازد تا صعود نکند.
مسئولین محترم وقتی یک اتفاق ورزشی به این حساسیت و اهمیت برگزار می شود باید همه جوانب آن را بررسی کنند. پیش بینی می کنم به دلیل حوادثی که در ورزشگاه اتفاق افتاد اگر AFC فولاد را کلا محروم نکند حداقل اجازه نخواهد داد بازی در اهواز و یا در این شرایط برگزار شود.
امين باوي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
4
7
عده‌اي فقط دنبال جنجال سازي اند. من گزارش كارون را خواندم. خودم هم يك عرب خوزستاني هستم. كمترين بي حرمتي در آن نديدم. نه اسم كسي را در گزارش آوردند و نه حتي اسم قوم خاصي را. نويسنده گزارش از سر دلسوزي براي فولاد و فوتبالش فقط مي خواست بگويد كه آن كساني كه سنگ به طرف داور مي‌زنند افراد بي‌فرهنگي هستند و يا شعار انحرافي و غير ورزشي در ورزشگاه مي‌دهند و خودشان را وارد زمين كردند و بازي را متوقف كردند و جو را عليه فولاد كردند و در حذف فولاد بسيار تاثير گذاشتند. اين گزارش كجايش ضد يك قوم بود؟ ضمن اينكه اصولا مدير اين روزنامه (اقاي قنواتي) خودش از طايفه مدحج و اصالتا عرب مي‌باشد. ضمن اينكه روزنامه كارون روز دوشنبه دفاع جانانه اي از اقوام خوزستاني چاپ كرد. از سايت شما هم كه اين مطلب را نوشتيد بسيار سپاسگزارم.
ابوعدنان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
1
3
ای کاش اون مطلب را هم درج می کردید که چه نوشته بود ؟... متاسفانه بالا آمدن تیم فولاد خشم خیلی ها را برافروخت وبرای پایین کشاندن فولاد هرکاری می کنند.علاوه براین کار ،حامیان مردمی آن را نیز لک دار می کنند .
اگر اتفاقی که در مسابقه افتاده بود در تهران اتفاق می افتاد برای تک تک تماشاگران لوح تقدبر ونشان افتخار می فرستادند.ادب ومتانت خوزستانی ها در مسابقات اخیر برای جهانیان وپایتخت نشینان محرز شد واین باعث شد تا غرور آنها خدشه دار شود پس آقای تمیمی محترم اتفاق خاصی نیفتاده بود ما اتفاقات را خاص می کنیم
فولادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
8
سلام

دوستانی که نمیدانند قضیه چیه لطفا الکی نظر ندهند.

دوستان تو بازی فولاد دوتا موضوع را قاطی کردنند.

1_طرفدارای فولاد تو اون بازی 80% عرب زبان بودند. طبیعی هست که شعار عربی بدهند.حالا یه سری میگن چرا شعار عربی؟ این دیگه خیلی نامردیه اگه اینجوریه برید به آزری زبان ها گیر بدید.(حق مسلم هر طرفداریست که به زبان مادریش شعار بده)

2_از کل جمعیت 50 هزار نفری 20_30 نفر نخاله پیدا میشود که کارهای بکنند که ما (طرفدارای حاظر در ورزشگاه) بشدت محکوم میکنیم. (نارنجک دستی انداختن سنگ زدن کمک داور لیزر انداختن و ورود تماشگر به زمین). حالا یک روزنامه به جای اینکه بیاد حمایت کنه و کار اون چند نفر رو محکوم کنه میاد و جمع میبنده ...

حالا دوستان این دوتا موضوع بالا رو قاطی کردند.
پاسخ ها
یک فولادی دیگر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
من مطلب روزنامه کارون را خوانده ام هیچوقت کسی را جمع نبسته. بارها گفته عده ای تعدادی که به به قول شما همان 20 -30 نفر را شامل می شود. یادمان باشد برای برهم زدن آرامش 20-30 نفر که هیچ 5-6 نفر هم کفایت می کند. باید تماشاگران یاد بگیرند اگر کسی قصد سوء استفاده از فضا را داشت خودشان جلویش را بگیرند. وگرنه همین کمترین فرصت شادی و تفریح را هم از دست می دهیم.
باید بدانیم شرکت فولاد سهامداراش شرکت های غیرخوزستانی هستند و دلشون به حال من و شما نسوخته و شاید دنبال همین بهانه ها باشند تا تیم رو تعطیل کنند. ما با حفظ آرامش باید این فرصت را از جوانان خوزستانی که در تیم های نونهالان نوجوانان جوانان و بزرگسالان فولاد رشد کرده اند و رشد خواهند کرد را نگیریم و نگذاریم کسی از فضای شادی و تفریح مردم سوء استفاده کند.
پروین دخت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
1
6
به خدا من به عنوان یک خوزستانی دیگه خسته شده ام. ول کنید با این مسائل پیش پا افتاده رو. یکی یک چیزی گفته سریع میایم برچسب می زنیم. یه چیز می شه اون قومیت ناراحت میشه. یه سریال میاد اون ناراحت میشه. ببخشید وقتی اهواز آلوده ترین شهر جهانه و به حجم مساوی انواع ریزگردها و آلودگی ها تو حلق عرب و بختیاری و شوشتری و دزفولی و ... میره چه فرقی می کنه تا حالا کسی امد اعتراض کنه. نمیگم کسی براش مهم نباش اصل و تبار و رسومش اما مسئله اصلی چیز دیگه ای هست که در مورد همه بطور یکسان اتفاق می افته. اگر همین نیمچه مطبوعاتی که بعضی اوقات یک چیزی می نویسند و اعتراضی می کنند که ما تضعیف کنیم چه شود.
فولاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
0
0
جولان عناصرقوم گرادرورزشگاه اهواز:این روزهاعده ای برای دیدن فوتبال به ورزشگاه غدیرنمی آیند:آبروریزی دراهواز:هشداربه مسولان اهوازتامشکل امنیتی ورزشگاه غدیرحل نشده دیگردرآن بازی برگزارنکنید...؟شما قضاوت کنید
:
:
:
آخرین اخبار