تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۶۳۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تفاهم نامه بین بانک شهر و شهرداری اهواز برای ایجاد شهر هوشمند
شهردار اهواز گفت: با امضای تفاهم‌نامه با بانک شهر انتظار می‌رود اين بانک در حوزه‌هاي حمل و نقل عمومی، عمران شهری و به طور ویژه طراحی و توسعه شهر هوشمند همکاری کند تا شهرداری بتواند اقدامات خود را یکپارچه و منظم انجام دهد.

سیدخلف موسوی در جلسه هم‌اندیشی دست‌اندرکاران بانک شهر و شهرداری اهواز که در ساختمان شهرداری شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که گردش مالی بالایی در حساب‌های شهرداری‌ها انجام می‌شود، بايد این گردش مالی در بانکی مانند بانک شهر که متعلق به شهرداری‌ها و شهروندان است صورت بگیرد. بانک شهر می‌تواند از تاثیرگذارترین بانک‌های کشور باشد و تصمیماتی که به دنبال امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری و این بانک اتخاذ می‌شود، موجب برقراری ارتباط متقابل در جهت حل مشکلات مردم و شهرداری و همچنین ارتقای روز افزون توان بانک شهر باشد.

وی یکی از مشکلات کلانشهر اهواز را در حوزه حمل و نقل در شهر عنوان کرد و افزود: در زمینه حمل و نقل شهری با کمبودهای زیادی مواجه هستیم و مشکل اصلی در این حوزه مساله مالی است.

شهرداری اهواز گفت: البته با پیگیری‌های موثری که استاندار خوزستان در خصوص استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند، داشت؛ واردات خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی با پلاک اروند، انجام خواهد شد. در این زمینه می‌توان با استفاده از ظرفیت و امکانات منطقه آزاد اروند بدون پرداخت عوارض گمرکی، واردات تاکسی را انجام دهیم.

موسوی اظهار کرد: اکنون 4 هزار و 600 تاکسی در اهواز فعال هستند، این در حالی است که بر اساس استاندارد جمعیتی اهواز، بايد 12 هزار تاکسی در اين كلانشهر فعال باشد. همچنین حدود 550 اتوبوس در اهواز هست كه از اين تعداد 350 دستگاه فعال هستند، در صورتی که حداقل باید يك‌هزار و 200 اتوبوس فعال در مدار باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی استان خوزستان شهروندان نیازمند حمل و نقل مناسب و با امکانات هستند. حمل و نقل عمومی در کنار شاخصه‌هایی چون سلامت و رفاه اجتماعی، یکی از شاخصه‌های پیشرفت هر کشور است. همچنین حمل و نقل عمومی از مولفه‌های رضایتمندی عمومی به شمار می‌رود. بنابراين با بانک شهر توافق کردیم که 500 دستگاه ون براي ناوگان حمل و نقل شهری از طریق منطقه آزاد اروند خریداری و مسايل مالی آن نیز توسط بانک شهر تامین شود.

در این جلسه عنوان شد از محل منبع ارزی که بانک شهر به شهرداری اهواز اختصاص داد، 300 اتوبوس و 500 تاکسی و ون از طریق منطقه آزاد اروند وارد و در ناوگان حمل و نقل شهری اهواز مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین با مطرح شدن بحث تعریض برخی خیابان‌ها از جمله خیابان آزادگان (24 متری) و پروژه خیابان نهج‌البلاغه، از سوی بانک شهر عنوان شد که برای بحث حمل و نقل عمومی، ساحل کارون و همچنین پروژه‌های تعریض خیابان‌ها، کارگروه‌هایی با شرکت نمایندگان دو طرف اين تفاهم‌نامه تشکیل شده و نیازمندی‌های شهرداری اهواز در این زمینه برآورد شود. بانک شهر نیز در این جهت برای ورود شرکت‌های همکار خود در توسعه و عمران شهری اهواز اعلام آمادگی کرد.
:
:
:
آخرین اخبار