تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۶۳۰۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کتابخانه مرکزی خوزستان خبر داد ؛
برگزاری تور کتابخانه‌گردی در خوزستان
رئیس کتابخانه مرکزی خوزستان از برگزاری تور کتابخانه‌گردی در کتابخانه مرکزی استان خوزستان خبر داد.

روح‌الله خادمی امروز اظهار کرد: تور کتابخانه‌گردی در کتابخانه مرکزی استان خوزستان با هدف جذب اعضا در رده‌های سنی مختلف به‌ویژه کودکان و نوجوانان به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: این تور به منظور آشنایی اعضای بخش کودک و همچنین ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی برگزار شده است.

رئیس کتابخانه مرکزی خوزستان بیان کرد: در این برنامه اعضای کودک کتابخانه و والدین و دوستان به همراه کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه از تمام بخش‌های کتابخانه مرکزی استان، از جمله مخزن، امانت، مرجع، پژوهش، نابینایان، دیداری و شنیداری، نشریات و ...بازدید کردند.

وی ادامه داد:  در این بازدید یک روزه کتابداران هر بخش به ارائه توضیحات لازم و مفید پرداخته و گزارشی از وضعیت بخش موردنظر به همراه اطلاعات تخصصی مربوط به آن بخش در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت و به همه سوالات بازدید کنندگان نیز توسط مسئول بخش پاسخ داده شد.

خادمی عنوان کرد: همچنین در پایان تور کتابخانه‌گردی بازدیدکنندگان در یک جمع صمیمانه و دوستانه به قرائت اشعاری از حافظ، سعدی، مولوی، قیصر امین پور و... پرداخته و یک مسابقه هوش بین بازدیدکنندگان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش کودک کتابخانه مرکزی خوزستان با 6 هزار جلد کتاب و بالغ بر 400 نفر عضو، امکانات و تجهیزات آموزشی و تفریحی کودکان و فضای مناسب آمادگی دارد به کودکان، نو‌نهالان و نوجوانان جهت مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی و هنری ارائه خدمات کند.

رئیس کتابخانه مرکزی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه از تمام شیوه‌ها در جهت جذب حداکثری استفاده می‌شود عنوان کرد: قصه‌گویی برای کودکان، برگزاری دوره‌های آموزشی، آموزش مطالعه مفید به زبان ساده، نمایش فیلم متناسب با نیاز کودکان، جشنواره‌های مناسبتی مختص اعضای کودک و .... از اهم فعالیت‌های بخش کودک است.

خادمی در پایان با تاکید کرد: کتابخانه مرکزی توجه ویژه‌ای به بخش کودک و نوجوان دارد تا بتواند ایجاد علاقه به مطالعه و کتابخوانی را از کودکی نهادینه کند.
:
:
:
آخرین اخبار