تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۳۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تعاون روستایی خوزستان خبر داد ؛
خرید تضمینی بیش‌از 850 هزار تن گندم در استان
مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید بیش از 850 هزار تن گندم توسط مراکز خرید گندم وابسته به شرکت‌های تعاونی روستایی و شرکت غله و بازرگانی به صورت تضمینی خبر داد.

هرمز خواجوی امروز اظهار کرد: این میزان محصول از طریق 96 مرکز خریداری شد.

وی افزود: ارزش ریالی این میزان محصول خریداری شده 892 میلیارد تومان (892 میلیارد تومان) است که تاکنون 700 میلیارد آن به کشاورزان پرداخت شده و مابقی در صف پرداخت بانک است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان ادامه داد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهار درصد و غیرمفید دو درصد با قیمت یکهزار و 50 تومان و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت یکهزار و 80 تومان خریداری می‌کنند. خرید گندم از اواخر فروردین‌ماه به صورت رسمی در استان آغاز شد و تا اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت.

خواجوی تصریح کرد: در سال گذشته تا پایان فصل خرید 721 هزار تن گندم خریداری شد ولی در سال جاری از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از 850 هزار تن معادل 161 هزار محموله خریداری شده و نسبت به سال گذشته تا کنون 21 درصد رشد داشته است و خرید همچنان ادامه دارد.

وی همچنین عنوان ‌کرد: شهرستان‌های اهواز، دشت‌آزادگان، شوش، دزفول، شوشتر، اندیمشک، رامهرمز و بهبهان عمده‌ترین مراکز تولید گندم استان هستند.مبالغ خرید گندم از کشاورزان پس از تحویل گندم از طریق شعب بانک سپه پرداخت می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار