تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۶۳۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت ؛
تصویب 4 استاندارد صنایع دستی در خوزستان
معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خوزستان از تصویب چهار استاندارد صنایع دستی استان خبر داد.

فرزانه خوشنام امروز اظهار کرد: چهار استاندارد صنایع دستی استان با عناوین "نساجی، هنر فرآورده‌های صنایع دستی، احرامی‌بافی، آیین کار"، "نساجی، هنر فرآورده‌های دستی، احرامی بافی، واژه نامه"، "هنر فرآورده‌های صنایع دستی، مصنوعات زینتی، مینای طلا و نقره، آیین کار" و "هنر فرآورده‌های دستی سلولزی، کپوبافی، آیین کار" در 192 امین و 193 امین اجلاسیه کمیته ملی خدمات خبر داد.

وی با اشاره به این نکته که تدوین ویژگی‌های این استانداردها نیز پیش از این در استان صورت گرفته، هدف از تدوین این صنایع دستی را آشنایی با روش کار احرامی بافی و لغات، واژه‌ها و اصطلاحات آن، آشنایی با روش کار کپوبافی و میناکاری، طلا و نقره برای علاقه‌مندان این هنرها ذکر کرد.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان خوزستان به منظور ارج نهادن به هنر و صنایع دستی استان و با توجه به جایگاه ویژه صنایع دستی استان در بین صنایع دستی کشور از تدوین چنین استانداردهایی توسط متخصصان و کارشناسان مربوطه استقبال می‌کند.

وی در پایان گفت: نسخه‌های نهایی چهار استاندارد مصوب، برای بهره‌برداری، کاربران و صاحب‌نظران به زودی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی  www.isiri.org  قرار خواهد گرفت.
:
:
:
آخرین اخبار