تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۳۰۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بودجه‌اجراطرح‌های‌آب‌رسانی‌چگونه‌تامین‌می‌شود؟
سرپرست معاونت آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اعتبارات محدود دولت برای تزریق در پروژه‌های عمرانی كشور گفت: نباید برای پروژه‌های عمرانی به‌ویژه طرح‌های آبرسانی چشم داشتی به دولت داشته باشیم.

عبدالصمد رئیسی اظهارکرد: در حال حاضر طرح‌های بزرگی در استان با موضوع آبرسانی در حال اجراست که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح شمال شرق، جنوب شرق و طرح آبرساني غدیر اشاره کرد.

وی افزود: بودجه مصوب دولت برای طرح غدیر در سال جاری بیش از 51 میلیارد تومان است.

رئیسی تصریح‌کرد: همچنین علاوه بر این پروژه‌ها احداث تصفیه‌خانه‌هاي آب شهرستان‌هاي دزفول و اندیمشک نیز در دستور کار قرار دارد که لازم است برای تامین اعتبار اجرای این پروژه‌ها، به دنبال روش و شیوه‌های جدیدتري باشیم.

وی عنوان‌کرد: استفاده از فاینانس، سرمايه‌گذاري‌هاي جديد و اجرای قراردادهای BOT از جمله روش‌های تامین اعتبار جهت پروژه‌ها است که نه‌تنها در طرح‌های آبرسانی و فاضلاب، بلکه در سایر بخش‌های عمرانی باید با این روش‌ها، اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها را تامین کرد.

سرپرست معاونت آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: اجراي پرو‍ژه‌ها به صورت قرارداد BOT از بهترين شيوه‌هاي اجراي پروژه‌ها در دنيا است كه هنوز اين نوع اجراي طرح‌ها در كشور ما جا نيافتاده و لازم است كه مسئولان متولي كشور براي اجراي پروژه‌هاي عمراني به اين سمت حركت كنند.

قراردادهای B.O.T یا ساخت، بهره‌برداری و انتقال (واگذاری) به قراردادهایی گفته می‌شود که در آن شرکت یا شرکت‌هایی در قبال امتیازاتی، اجرای پروژه‌های سنگین (به لحاظ مالی) را بر عهده می‌گیرند و برای مدت محدودی از پروژه‌ای که اجرا کرده‌اند، منتفع می‌شوند و سپس آن را بلاعوض به کارفرمای پروژه انتقال می‌دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار