تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۳۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فیروزی عنوان کرد:
عضویت 140 نفر در بنياد نخبگان خوزستان
ريیس بنیاد نخبگان خوزستان از عضویت 140 نفر در بنیاد ملی نخبگان از سال 90 تاکنون، از طريق اين دفتر خبر داد.

محمدعلی فیروزی اظهارکرد: فردی که با اتکا به توانمندی‌های ذاتی خود و بر اساس تخصص در حوزه‌اي خاص، امکان تأثیر در اجتماع خاص یا عام را در چارچوب ارزش‌ها برای ساخت جامعه‌ای متعالی در تحقق چشم‌انداز کشور دارا است، نخبه محسوب مي‌شود و فردی که به‌صورت بالقوه نخبه بوده ولی هنوز زمینه لازم برای شناسایی کامل یا بروز استعدادهای وی فراهم نشده، استعداد برتر است.

وی با بيان اين‌كه از سال 90 تا کنون 140 استعداد برتر به عضويت بنیاد نخبگان خوزستان درآمده‌اند، تصريح كرد: البته تعداد نخبگان خوزستان بيش از این تعداد است زيرا برخی از اين افراد از امکانات بنیاد در دیگر استان‌ها استفاده می‌کنند.

ريیس بنیاد نخبگان خوزستان خاطرنشان کرد: در سال 92 به بیش از 15 طرح اختراعی اعتبار سه تا پنج میلیون تومانی تعلق گرفت؛ همچنین اعطاي کمک‌هزینه‌های تحصیلی به‌صورت ماهیانه، هدیه ازدواج و معرفی سازمان نظام وظیفه از دیگر تسهيلات حمایتی این بنیاد براي افراد تحت‌پوشش است.

فيروزي ادامه‌داد: معرفی به سازمان نظام وظیفه نه تنها براي افراد تحت‌پوشش بنياد، بلکه براي دانشجويان و فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه‌ها که داراي مقاله‌های پژوهشی و ISI باشند، انجام مي‌شود و این افراد به‌جای خدمت نظام وظیفه، خدمات نخبگی و پژوهشي انجام می‌دهند.

وی همچنين به حمایت از مخترعان برای تجاری‌سازی طرح‌های آن‌ها اشاره کرد و افزود: مخترعان از سوي بنياد برای انعقاد قرارداد با سازمان‌ها و شرکت‌ها معرفی می‌شوند؛ همچنین با همكاري معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری وام‌های کلان برای این افراد اخذ مي‌شود تا بتوانند طرح‌های خود را به مرحله توليد برسانند.

ريیس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به همكاري بنياد با پارک علم‌وفناوری استان در زمینه حمایت از مخترعان، تصريح كرد: از اين طریق ارتباط بسيار خوبي با پارک استان برقرار شده‌است؛ پارک علم‌ فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان را تحت‌پوشش قرار می‌دهد ولی بنياد نو بودن و کاربردی‌بودن طرح‌های آنان را تأیید می‌کند.

فيرزوي با اشاره به ديگر تسهيلات اعتباري بنياد براي نخبگان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعطاي وام مسکن، خودرو، خريد کالا و کمک‌هزینه سفر عمره، یک‌سری وام‌های ضروری نیز برای نخبگان در نظر گرفته شده‌است؛ افزون بر این بورس‌های دکتري، پژوهانه، کمک‌هزینه مسافرت علمی خارج از کشور و فرصت مطالعاتی خارج از کشور از دیگر خدمات بنیاد براي نخبگان است.

وی با برشمردن شرایط 11 گانه نخبگي تصريح كرد: برگزيدگان ادبی و هنری، برگزیدگان اساتید ممتاز، برگزيدگان مسابقات قرآن، آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده، برگزيدگان علوم‌پایه، پزشکی، دانشجويان نمونه کشوری، برگزيدگان المپیادها، رتبه‌های برتر کنکور، مخترعان و مکتشفان جشنواره‌هاي خوارزمی، فارابی و شیخ بهایی، مخترعان بنياد ملی نخبگان و مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت، نخبه محسوب می‌شوند.

ريیس بنیاد نخبگان خوزستان با بيان اين‌كه بیشتر افراد عضو بنیاد، استعداد برتر هستند، افزود: البته سالانه 11 استاد یا بیشتر به این بنیاد معرفی می‌شود که واقعا نخبه هستند و توانایی ذاتی خود را در عمل به اثبات رسانده‌اند.

فیروزی با اشاره به این‌که هیچ یک از اعضای بنیاد از لیست خارج نمی‌شوند، اظهاركرد: به‌طور مرتب شرایط پويایی افراد مورد بررسی قرار مي‌گيرد و هر فرد با توجه به شرایطی که دارد، ممکن است مشمول برخی امتیازات شود ولی این‌گونه نیست که فردی از لیست بنیاد خارج شود بلکه به تناسب پويایی خود از امکانات استفاده خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
0
با سلام بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رشته میکروب شناسی پزشکی می باشم. که معدل کارشناسی ارشد بنده 17/30 و کارشناسی 16/35 می باشد و دارای بیش از 7 مقاله می باشم. که یکی از این مقاله ها از پایان نامه بنده دارای IF:3.9 می باشد و دومقاله معتبر دیگر دارای IF:1.5 و 4 مقاله دیگر هم در ژورنال های معتبر داخلی دارم . داری یک خلاصه مقاله در کنگره معتبر خارجی و هم اکنون هم فعال در امر پژوهش می باشم آیا من واجد شرایط برای گذراندن پروژه به جای خدمت سربازی می باشم یا خیر.
:
:
:
آخرین اخبار