تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۳۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:
زائران ایرانی و عراقی از مسیر دریایی خرمشهر - بصره تردد کنند
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر راه‌اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره را با هدف افزایش بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری دریایی عنوان کرد و گفت: زائران ایرانی و عراقی از مسیر دریایی خرمشهر-بصره تردد کنند.

عادل دریس امروز به ایجاد پایانه مسافربری خلیج فارس بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوبی که در بخش مسافربری بندر خرمشهر ایجاد و پایانه بسیار مجهزی که در بندر خرمشهر احداث شده بود، تصمیم به راه‌اندازی خطوط بین‌المللی دریایی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تنها مسافرت بین‌المللی این پایانه سفر دریایی خرمشهر به قصد کویت بود که با هدف افزایش بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در این محل، طی توافقی که با کشتیرانی والفجر منعقد شد، خط خرمشهر به بصره نیز در این پایانه فعال شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه خاطرنشان کرد: فعال‌سازی این خط مسافربری فرصت گردشگری بسیار خوبی را برای هموطنان به خصوص در اوج مسافرت‌ها به عتبات عالیات و بالعکس فراهم می‌کند و مسافران از رفاه بسیار خوبی در پایانه مسافری خلیج فارس بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این خط مسافری همچنین فرصتی را ایجاد می‌کند که بسیاری از مردم عراق برای زیارت عتبات کشورمان یا برای درمان به ایران سفر کنند و این امر می‌تواند فرصت نوین و بسیار خوبی را هم در زمینه گردشگری و هم اقتصاد ایجاد کند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به عدم استفاده از تمام ظرفیت پایانه مسافربری خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت پایانه مسافربری خلیج فارس یک‌هزار و 200 نفر است، اما در حال حاضر از این ظرفیت به طور کامل استفاده نمی‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم که با استفاده از این فرصت و تبلیغاتی که توسط شرکت کشتیرانی والفجر صورت می‌گیرد، از حداکثر ظرفیت استفاده خواهد شد.

وی در پایان به ذکر مشخصه‌های سفر دریایی خرمشهر بصره پرداخت و گفت: فاصله دریایی خرمشهر تا بصره 16 مایل دریایی است و کشتی فعلی که ظرفیت 235 نفر سرنشین را دارد، در عرض یک ساعت به بندر بصره می‌رسد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خرمشهر ، بصره
:
:
:
آخرین اخبار