تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۳۱۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
می‌توان صادرات را در مسیر آسان و روان قرار داد
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان روند صادرات را در مسیری آسان و روان قرار داد.

یونس حسین‌نژادیان اظهارکرد: در مرحله اول باید در همه قوانین و مقررات تجدید نظر کرد و قوانینی که مانع صادرات هستند را حذف کرد؛ همچنین باید تمام زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات غیرنفتی ایجاد و تکمیل شود.

وی افزود: مسئولان استان باید تلاش بیشتری برای برقراری روابط با بازار هدف که کشورهای همسایه را شامل می‌شود و به خصوص عراق انجام دهند. با برقراری رفت و آمد و هماهنگی‌هاي زیاد می‌توان روند صادرات را بیش از گذشته بهبود داد. عراق بازاری است که می‌تواند به اشتغال و تولید کمک فراوانی کند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح‌کرد: صادراتی که اکنون با کشور عراق انجام می‌شود با وجود برقراری ارتباط و انجام صادرات، به صورت ایده‌آل و مطلوب نیست و به دلیل وجود ظرفیت‌های گوناگون، می‌توان بهتر از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

حسین‌نژادیان ادامه‌داد: اگر به دنبال حل مشکلات تولید، اشتغال، صادرات و سرمایه گردش واحدهای تولیدی هستیم باید صادرات غیرنفتی با عراق را جدي‌تر دنبال کنیم و با برگزاری جلسات زیاد با عراق روند صادرات را بهبود بخشیم.

وی در خصوص مشکلات صادرکنندگان افزود: مشکلات صادرکنندگان زیاد است و یکی از این مشکلات بحث ويزاي متعدد که اخیراً اعمال شده و این امر نه‌تنها به درد صادرکنندگان نمی‌خورد بلکه به مشکلات آن‌ها نیز می‌افزاید. همچنین باید زیرساخت‌های لازم برای صادرات فراهم شود؛ به عنوان مثال جاده سوسنگرد به بوستان و بوستان به چزابه که صادرکنندگان زیادی از این جاده می‌گذرند دارای مشکلات متعدد و رفع آن‌ها ضروری است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پايان از سازمان توسعه تجارت ایران خواست به استان‌ها به خصوص استان خوزستان که توانمندی‌های زیادی دارد، توجه بیشتری شود و نسبت به رفع مسائل و مشکلات صادرکنندگان اقدام كند.
:
:
:
آخرین اخبار