تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۳۱۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار تاكيد كرد:
رعایت استانداردها در ترمینال‌های مسافربری
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر رعایت استانداردها در ترمینال های مسافربری استان اعم از هوایی و زمینی تاكيد كرد.

فرج‌الله خبیر در جلسه شورای اداری استان خوزستان که عصر سه شنبه 30 اردیبهشت برگزار شد، اظهاركرد: طبق آمار داده شد 9 میلیون نفر در طول سال سفر کرده اند كه اين نشان می دهد پایانه ها از چه اهمیتی برخوردار هستند. با اینکه خیلی از این سفرها تکراری هستند ولی همین افراد که به صورت متواتر با پایانه ها روبه‌رو می شوند، باید با یک اماکنی برخورد کنند که از استانداردهای مناسبی برخوردار باشد و می تواند در ارتقای فرهنگ عمومی تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

وی افزود: در حال انجام کار مشترکی با آقای سیاحی، معاون عمرانی استاندار هستيم كه آن این است که در ترمینال های مسافربری اعم از هوایی و زمینی و راه آهن جاهایی هستند که باید در آن ها توجه ویژه ای به رعایت استانداردها شود. نحوه برخورد با مردم بخصوص در فرودگاه حساسيت بيشتري دارد، چرا كه خیلی از تشریفاتی که در فرودگاه ها وجود دارد در ترمینال های مسافربری زمینی اعمال نمی شود، بنابراین بايد یک ساماندهی در نحوه رفتار با مراجعین داشته باشیم که هماهنگی ها در اين زمينه نيز انجام شده است.

خبیر با اشاره به وجود پنج فرودگاه در خوزستان كه شامل شهرستان‌هاي اهواز، آبادان، دزفول، ماهشهر و امیدیه است، گفت: ششمین فرودگاه استان، در مسجدسليمان در حال راه‌‌اندازي است که با افتتاح آن مسائل ما هم در سطح استان بیشتر می شود، چرا که تعداد مسافران و مسافرت ها بیشتر می شود، بنابراین باید مراقبت های زیادی داشته باشیم و امکاناتی را فراهم کنیم. با فراهم آوردن تسهیلات مناسب، بخشی از این نارسایی ها برطرف خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر آموزش نحوه رفتار با مراجعین تاكيد و بيان كرد: اين موضوع باید به طور مستمر در دستور کار ما باشد. سعي مي‌كنيم در آينده نارسايي‌ها را در حد مطلوبي برطرف كنيم. به عنوان مثال فرودگاه اهواز چه تفاوتي با فرودگاه‌هاي مهرآباد و يا امام خميني (ره) كه مسافران خارج از کشور دارند، دارد؟ در آنجا گمرک یک گونه برخورد می کند و در اهواز به صورت ديگري برخورد می كند، این دوگانگی که در رفتار وجود دارد حتما به آموزش افراد بر می گردد و به تفاوت در مقررات فرودگاه ها بر نمی گردد. ما باید این نارسایی ها و مشكلات را برطرف کنیم و بتوانیم وضعیت مناسبتری را در سیستم حمل و نقل خودمان به ویژه در فرودگاه ها برقرار کنیم.

وي ادامه داد: در ترمینال های زمینی که در کنترل شهرداری ها است، هم همین مساله وجود دارد. ترمینال های زمینی هم محل رجوع مردم بخصوص اقشار متوسط و ضعیف است. طبیعتاً باید تلاش بیشتری داشته باشیم و شهرداری ها مراقبت بیشتری داشته باشند. وضعیت ترمینال ها وضعیت مناسبی نیست و گزارش ها بیانگر نارسایی های فراوانی در آنجا است که بخش مهمی از آن به مدیران ما بر می گردد. ما اگر خوب عمل و درست برنامه ریزی کنیم و در ارائه خدمات به مردم مراقبت داشته باشیم، حتماً موفق خواهیم شد ولي اگر این مراقبت ها نباشد حتماً دچار مشکلاتی خواهیم شد.

خبير عنوان کرد: بخشی از مشکلات ما به نحوه رفتار و نحوه نگرش مدیران بر می گردد که اگر اصلاح شود و آموزش هاي صحیحي داشته باشیم، مراقبت ها بیشتر باشد و توجه بیشتری شود حتماً می تواند در ارائه خدمت به مردم تأثیر داشته باشد. ما بايد در مدیریت پایانه ها و برخورد با مراجعین، نحوه تنظیم و آرایش محیط، رعایت نظافت و بهداشت عمومی، احداث و نگهداری پارکینگ ها و حتی نحوه چینش ماشین ها در پارکینگ ها استاندارد داشته باشیم و همچنين بايد تسهیلات متفرقه ای در ترمینال ها داشته باشیم، مثلا شاید در هر ترمینال لازم باشد یک پزشک مستقر باشد، زيرا در آنجا موارد اورژانسی پیش می آید و خیلی از کسانی که مراجعه می کنند ممکن است دچار مشکلات جسمی شوند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
0
من به عنوان یک خوزستانی از پیگیری جناب آقای سیاحی تشکر میکنم در پیامی که قبلا دادم همه این مشکلات را بیان کردم و دقیقا ایشان در این خصوص جلسه گرفتند و از مسئولین دستگاهها موارد را بازخواست کردند جناب آقای سیاحی مسئولین حال حاضر در ترمینالهای مسافربری شایسته مسئولیت نیستند , کم سواد , خیلی مسن , و کمی مشکل ...
لطفا توسط جناب آقای مجدم رئیس پایانه های شهرداری در خصوص وضعیت آنها تجدید نظر شود نیروی جدید و جوان و با سواد و با فکر جدید حتما نتیجه خواهد حتما جواب خواهد داد ممنون.
امیر چراغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
0
تشکر از انتشار این خبر
بسیار خوشحالم که مسئولین محترم استانداری خوزستان قصد پیگیری جدی مسائل مربوط به پایانه های مسافربری را دارند. همانطور که آقای خیبر به خوبی اشاره کرده اند بسیاری از ضعف های موجود به عدم آموزش به کارکنان برای برخورد مناسب با مسافرین بر می گردد و بخشی دیگر از مشکلات هم به کم توجهی مسئولین ارتباط دارد. امیدواریم که استانداری خوزستان که در تمامی حوزه ها به خوبی فعال شده است در این حوزه نیز بتواند سبب ایجاد تغییرات مثبتی برای آسایش و رفاه مردم شود. کار در این حوزه همچنین سبب رونق گرذشگری و رضایت بیشتر گردشگران از استان خوزستان خواهد گردید.
:
:
:
آخرین اخبار