تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۳۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت:
مشکلات جدی در ارتباط با خدمات سفر داریم
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: مشکلات جدی و اساسی‌اي در ارتباط با خدمات سفر داریم.

احمد سیاحی در جلسه شورای اداری استان خوزستان که عصر سه شنبه 30 اردیبهشت برگزار شد، اظهاركرد: یک ماه و نیم پیش به دلیل مسائل و مشکلاتی که همه ساله در فرودگاه ها، پایانه ها و جایگاه های سوخت است و اين كه متوجه شدیم که مشکلات جدی و اساسی در ارتباط با خدمات سفر داریم، به دستور استاندار در قالب ستاد خدمات سفر، کارگروه هایی در اين زمينه تشکیل شد.

وی افزود: بحث اول بحث فرودگاه ها بود. ما برای فرودگاه های اهواز، ماهشهر، آبادان و دزفول گروه نظارتی را تشكيل داديم و بازدیدهای مفصلی از این فرودگاه ها شد که مشکل جدی و اساسی، اشغال باند ورودی و خروجی مسیرهای منتهی به فرودگاه بود به طوري كه اگر کسی بخواهد عزیزی را بدرقه کند و يا به استقبال کسی بیاید، گذشته از مبلغ پارکینگ، معضلات ترافیکی ایجاد خواهد شد که با هماهنگی مدیرکل فرودگاه‌ها مشكل پارکینگ حل شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: مسائل پاکیزگی و پاکسازی سالن های فرودگاه‌ها نيز يكي ديگر از مشكلات بود که این کار هم با برنامه ریزی انجام گرفت و اكنون شاهد وضعیت مناسب‌تری در این زمینه هستیم. بحث محوطه پارکینگ بحث اساسی است که با عنایت شهرداری و با استفاده از ظرفیت شهرداری انجام گرفت. از آن جا كه این اقدامات باید مستمر باشد، برنامه‌هاي کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای فرودگاه اهواز تهیه شد ولی با اين وجود فرودگاه اهواز به دلیل محدودیتی که دارد، نیاز به توجه بیشتر و برنامه بلندمدت دارد.

سياحي بيان كرد: در رابطه با توسعه پارکینگ و در رابطه با توسعه سالن پروازهای داخلی و خارجی، محدودیت های خاصی داریم كه در یک طرف منطقه علی آباد است. من گزارشي می خواندم که گویا کم‌عرض‌ترین فرودگاه فعال کشور، فرودگاه اهواز است که اين با شان خوزستان سازگار نیست و از طرف ديگر وجود لوله های نفت و گاز در اطراف فرودگاه، از بحث های جدی است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار كرد: من سرانه را مطالعه می کردم سرانه هر نفر در ترمینال های داخلی 18 متر و خارجی 41 متر است که با این ظرفیت موجود سازگار نیست. باید در اتمام سالن پروازهای خارجی تسریع کنیم.

وي درخصوص وضعيت ساير فرودگاه‌هاي خوزستان توضيح داد: در رابطه با فرودگاه آبادان در زمينه پاکسازی و سایبان موجود، وضعیت بهتر از اهواز است. همچنين فرودگاه ماهشهر که در اختیار بخش خصوصی است، وضعیتش خیلی بهتر است. وضعیت فرودگاه دزفول هم بهتر و مناسب‌تر است.

سیاحی بیان کرد: در زمينه پایانه ها هم ما و هم آقای سید نور، مدیرکل بازرسی عملکرد حقوقی، گزارشاتی ارائه کردیم و جلساتی داشتیم. وضعیت پایانه ها وضعیت مناسبی نیست. چه پایانه ها و چه جایگاه های سوخت، آینه تمام‌نمای استان خوزستان را نشان می‌دهند و خدمات‌شان باید مغایر چیزی باشد که در حال حاضر است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان كرد: اهم مشکلات پایانه ها نبود آب سردکن با توجه به شرایط جوی، نبود سایبان برای خودروها، نبود محل مناسب برای استراحت رانندگان، وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی، ضرورت ساماندهی مسافربری های شخصی، نبود نمازخانه و نامناسب بودن سالن انتظار است.

ويبا اشاره به وجود 23 پایانه در استان و دسته بندی آن‌ها، گفت: باتوجه به شرايط هر پايانه امتياز 100 را در نظر گرفتيم. از اين تعداد پايانه، ثامن الائمه آبادان با 99 امتياز رتبه اول، سیاحت اهواز با 89 امتياز رتبه دوم و شرق اهواز با 83 امتياز رتبه سوم را به خود اختصاص دادند. سه پايانه آخر نيز شامل ایستگاه هشت آبادان با رتبه 21، پایانه گتوند با امتياز 22 و پایانه غرب اهواز با امتياز 23، هستند.

سياحي افزود: اگر متولی، بخش خصوصی است که طبق قراردادی که شهرداری با بخش خصوصی بسته است مکلف است به انجام دادن این کار و سر و سامان دادن به وضعیت پایانه ها ولی اگر دست شهرداری است که باید اقدامات جدی و اساسی‌اي انجام دهد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: موضوع بعدي درخصوص جایگاه های سوخت است كه در اين زمينه جلسه ای با مسوولان پایانه ها و جایگاه داران داشتیم. در خوزستان 228 جایگاه وجود دارد که 177 مكان از آن‌ها نفتی و دو منظوره هستند و 46 جایگاه CNG و پنج جایگاه ساحلی است. شاخص و متر ما برای ارزیابی جایگاه ها به ممتاز، درجه یک، درجه 2، درجه 3 و خارج از طرح تقسیم می شوند و تعدادی هم به صورت شرکتی هستند.

وی گفت: 22 جايگاه ممتاز هستند، یعنی جایگاه هایی که امتیاز آن ها از 228 بالاتر است. 38 جايگاه درجه یک، 38 جايگاه درجه 2، 19 جايگاه درجه سه، 39 جايگاه خارج از طرح که امتیاز آنها کمتر از 159 امتیاز است و شرکتی که در اختیار شرکت نفت و تعداد آن‌ها 21 جايگاه است.

سياحي ادامه داد: در حال حاضر 14 جایگاه در حال ساخت است که تأکید کردیم همه آنها به صورت ممتاز اجرایی شوند و 42 متقاضی داریم که پرونده های آن ها در دست اقدام است. اقدامات ما در رابطه با جایگاه های سوخت با توجه به اینکه معتقدیم همه مردم به آنجا مراجعه می کنند باید از وضعیت حال حاضر متفاوت تر باشد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که در جایگاه‌ها وجود دارد یک گروه نظارتی را به منظور ارزیابی وضعیت در معاونت ایجاد و تکلیف کردیم كه هر 20 روز یک بار نظارت انجام بگیرد و من آینده خوبی را در ارتباط با جایگاه ها متصور هستم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: چهار کارشناس خانم در رابطه با بهداشت محیط جایگاه ها، مسائل مکانی، مسائل بازرگانی و روابط عمومی، بازدیدهای روزانه ای دارند. تقویت گشت های ایمنی قبلاً هر شش ماه یکبار انجام می شد که آن ها را به نصف رساندیم و هر سه ماه یک بار انجام می شود. اعتقاد داریم آموزش اپراتورها و کسانی که در جایگاه کار می کنند هم بايد مورد توجه قرار بگيرد.

وی گفت: تعمیر و نگهداری و به‌سازی ساختمان جایگاه ها نيز از ديگري مواردي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد. وضعیت از نظر ما ایده آل نیست و کارهای مستمری باید انجام بگیرد. در نظارت جایگاه ها، تأکید بر امنیت بانکی و کیف پول است. همچنين به دنبال این هستیم که لباس های متحدالشکلي برای اپراتورها در نظر گرفته شود و 17 جایگاه سوخت از وضعیت درجه یک به ممتاز ارتقا يابند. هر جایگاه با 100 میلیون تومان وام کم بهره می تواند تحولی در جایگاه ها داشته باشد.

سياحي گفت: با اهتمامی که وجود دارد و تلاشی که انجام می گیرد برنامه ما مستمر خواهد بود و می توان تا پایان سال شاهد تحول در اين زمینه ها باشيم و به این نیاز نباشد که دو ماه قبل از تعطیلات عید نوروز در رابطه با ارتقای ایمنی راه، مسائل مبلمان و وضعیت شهری، مسائل ترافیکی و پلیس راه بسیج شویم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: احمد سیاحی ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار