تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۳۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توکلی: امنیت در ایران، به بدی دیگر کشورها نیست
احمد توکلی تاکید کرد که احساس امنیت در میان مردم از خود امنیت مهم تر است.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده تهران در گزارشی از سوی مرکز پژوهش ها درباره آمارهای جرایم امنیتی ایران و دیگر کشورها، گفت: اقدامات قوه قضاییه و نیروی انتظامی در برخورد با جرایم خشن در مقایسه با دیگر کشورها مثبت و قابل قبول است. مضاف بر اینکه اگرچه وضع امنیت در کشور ما مطلوب نیست اما به نسبت جمعیت، در مقایسه با دیگر کشورها، به بدی ان کشورها نیست.

وی با بیان اینکه تصادفات جاده​ای در ایران بیش از دیگر کشورها است گفت که برعکس در مورد جرایم خشن، آمار در ایران کمتر از دیگر کشورهاست.

نماینده تهران از ضرورت ایجاد احساس امنیت در میان مردم یاد کرد که از خود امنیت مهم تر است و گفت: به دلیل برخورد نامطلوب رسانه​ها در حال حاضر احساس ناامنی در کشور ما بیش از نا امنی هاست و رفع این عارضه در گرو یک سیاست گذاری فرهنگی لازم است.

وی از عوامل اجتماعی و اقتصادی دیگر همچون فقر، بیکاری و ... در افزایش جرایم یاد کرد و افزود: یک دلیل سیاسی هم این عارضه دارد و آن اینکه وقتی در دولت یا از سوی مجلس، یا هر مقام مسئول دیگری قوانین نادیده گرفته شده و یا اجرایی نشود، از مردم نمی توان انتظار دیگری داشت.

توکلی از برخی قوانین موجود در زمینه برخورد با جرائم یاد کرد و گفت:بدون شک تامین امنیت اجتماعی از وظایف حاکمیت است با این حال امنیت اجتماعی از مقولات پیچیده است که تامین آن، در گرو سیاست​گذاری​های دقیق است.

رئیس​مرکز پژوهش ها در پایان تاکید کرد که با  توجه به قوانین زیادی که در حال حاضر وجود دارد، مشکل نبود یا کمبود قانون زیاد نیست و باید به دنبال رفع دیگر مشکل​ها بود.
:
:
:
آخرین اخبار