تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۳۲۳۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لاریجانی انتقال آب کارون به اصفهان را بدون حضور نمایندگان خوزستان بررسی می کند
برخی از پروژه ها مانند تونل های گلاب و بهشت آباد در حال انجام است که بنا به گفته شما نمایندگان استان، راه اندازی آن مشکل ساز خواهد شد و براساس این اظهارات، با دعوت از وزرا و نمایندگان دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، نحوه اجرای این پروژه ها را مجددا بررسی خواهیم کرد
کمبود آب از جمله معضلاتی است که اکثر استان های کشور با آن روبرو هستند، اما برای حل این بحران باید هرچه سریع تر در جلسه ای با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و کشور، چاره ای اندیشیده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که موضوع انتقال آب کارون به استان اصفهان و پروژه تونل های گلاب و بهشت آباد با دعوت از وزیران نیرو، جهاد کشاورزی و کشور و مشارکت نمایندگان استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان دوباره بررسی می شود.

به گزارش خانه ملت، «علی لاریجانی» در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری بر لزوم بررسی پروژه گلاب و بهشت آباد با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و کشور تاکید کرد.

رییس مجلس در این دیدار با یادآوری مشکلات استان چهار محال و بختیاری در حوزه کمبود آب، گفت: کمبود آب از جمله معضلاتی است که اکثر استان های کشور با آن روبرو هستند، اما برای حل این بحران باید هرچه سریع تر در جلسه ای با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و کشور، چاره ای اندیشیده شود.

وی افزود: برخی از پروژه ها مانند تونل های گلاب و بهشت آباد در حال انجام است که بنا به گفته شما نمایندگان استان، راه اندازی آن مشکل ساز خواهد شد و براساس این اظهارات، با دعوت از وزرا و نمایندگان دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، نحوه اجرای این پروژه ها را مجددا بررسی خواهیم کرد.

در ابتدای این دیدار، اعضای مجمع نمایندگان استان چهار محال و بختیاری موضوعاتی را درباره کم آبی استان به دلیل قرارگرفتن در ارتفاع و عدم امکان بهره برداری از دو رودخانه زاینده رود و کارون به دلیل اختلاف سطح، اجرای غیرقانونی دو تونل گلاب 2 و بهشت آباد مطرح کردند.

این نمایندگان در اظهارات خود با یادآوری تاثیر انتقال آب این استان به اصفهان بر افزایش مشکلات بخش کشاورزی و دامپروی استان چهارمحال و بختیاری، مهاجرت به استان های همجوار از جمله اصفهان را از معضلات ناشی از اجرای این طرح دانستند و تاکید کردند که این کار بر بار مشکلات استان اصفهان خواهد افزود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۲
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
2
12
نمایندگان از پا ننشینید
به خواب نروید
کارون در شرف مرگ است.چرا؟
انتقال اب توسط طرح کوهرنگ 3 هنوز به بهره برداری نرسیده و اگر طرح بهشت اباد به تصویب برسد
دیگر کارونی وجود نخواهد داشت.
همین الان که این دو طرح به بهره برداری نرسیده اند عرض رودخانه یکسوم شده
خواهشا بیدار شید زیرا اصفهانی ها خیلی وقته که بیدارند.
sayah
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
2
8
سلام ما فکر می کنیم که دو اتفاق افتاده ؟ اول نماینده های خوزستان میلی به پیگیری ندارند و برایشان....!؟
دوم واقعا با دور نگه داشتن نمایندگان خوزستان به نمایندگان خوزستان توهین شده و سرنوشت مردم خوزستان مهم نبوده است و...!؟
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
2
2
سلام .
1 - برابر خبر قبلی سایت تابناک در هفته گذشته از قول رئیس مجلس ، ادامه اجرای این پروؤه ها با حضور نمایندگان سه استان از جمله خوزستان بررسی خواهد شد اکنون گویا فشارها کارساز شده و حضور نمایندگان خوزستان در این جلسه منتفی شده !
2 - همراهی و حمایت برخی از مسئولین و مقامات دولتی مثل ... در انتقال آب کارون مشهود است و اظهار نظر قبلی رئیس مجلس و تغییر موضع کنونی ایشان در دعوت از نمایندگان خوزستان را به نظر من باید در همین راستا باشد . لذا مردم استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای مقابله و در مخالفت با این پروژهها با نمایندگان خود هماهنگ باشند و از ایشان حمایت کنند و نهادهای مردمی و ان . جی . او . ها بیشتر فعال باشند .
3 - بررسی انتقال آب کارون بدون حضور نمایندگان خوزستان بیشتر برای قبولاندن و بلکه ... و قالب نمودن این موضوع به نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و ساکت کردن ایشان است و قطعاً با توجه به عدم حضور نمایندگان خوزستانی جز تثبیت اجرایی شدن این پروژه ها نتیجه ای نخواهد داشت و بنظر من نمایندگان این دو استان علیرغم اشتراک منافع با هم هماهنگ نیستند و الا نمایندگان استان چهار محال و بختیاری می بایست به علت حذف نمایندگان خوزستان از جلسه آن را تحریم می کردند .
4 - مجمع نمایندگان دو استان باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند نمایندگان اصفهان در آستانه استیضاح وزیر نیرو به علت کم کاری در انتقال آب و عدم رفع مشکلات آبی استان اصفهان هستند و موضوع استیضاح ایشان از طرف هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و خبر آن منتشر شده است در صورتیکه نمایندگان دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری علیرغم حقانیت و کثرت دلایل نابجا بودن این پروژه ها و با وجود اعلام مخالفت سازمان محیط زیست کشور و سازمان بازرسی کشور و سازمان جهانی یونسکو و مرکز پژوهش های مجلس با انتقال آب به اصفهان و علیرغم قول رئیس جمهور در سفر به خوزستان مبنی بر بررسی مجدد این طرح و محدود بودن آن به انتقال آب شرب ، حتی نتوانسته در این زمینه از وزیر نیرو سئوال کنند و ایشان را به صحن مجلس بکشانند !!!
5 - لازم است نمایندگان دو استان برای این موضوع اتاق مشترک تشکیل دهند و هماهنگ با هم از تمامی ظرفیتها استفاده کنند
6 - تا دیر نشده نمایندگان محترم ولی فقیه در دو استان نیز برای کمک به رفع خطر این فاجعه در کنار نمایندگان مردم قرار گیرند .
7 - از سایت خوب خوزستان نیوز به علت اطلاع رسانی به مردم ممنونم .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
1
6
متاسفانه نمایندگان محترم خوزستان در مجلس خیلی ضعیفند.چند روز قبل نمایندگان استان کرمان در خصوص مشکلات کشاورزان استانشان نامه ای خطاب به دکتر روحانی تهیه کردند که163نماینده در مجلس این نامه را امضا کردند در حالیکه مشکلات صیفی کاران خوزستانی امسال از کرمانی ها خیلی بدتره.واقعا بنده بعنوان یه خوزستانی لز نمایدگان محترم استان سوال دارم که چرا محافظه کارید و از چه میترسید؟
omid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
1
5
آقای لاریجانی آیا می دانید که هیچکدام از شهرهای خوزستان آب آشامیدنی مناسب ندارد.
hpln
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
1
2
همین اب کوهرنگ چهار محال و بختیاری رو دارن میدن به استان یزد و سمنان اونوقت اب کارون رو میبرن به چهار محال و بختیاری؟
این چه کاریه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
0
4
هدیه آقای لاریجانی به مردم خوزستان در سالروز آزادی خرمشهر!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
2
0
مگه اب تو قباله هاتون نوشته شده حاضرید اب به خلیج فارس بریزد ولی نگذارید بقیه کشور استفاده کنند. صدررحمت به .... شما ... زمان هستید. که این طور کار شکنی میکنید. ایقدر اب کور نباشید. طرح طرح ملی است نه به این استا ن واون استان فقط ایرانی اباد .
رویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
0
1
خوزستانی از خواب بیدار شو وگرنه قالی زیر پات هم ازت میگیرن
محمود
|
UNITED STATES
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
1
ما که آب اضافی نداریم بدیم اصفهان
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
1
تا وقتی که خوزستانی ها ساکت باشند اصفهانی ها...
پس اینقدر بی خیال نباشید
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
1
سلام
انسان باید طیق عقل خود عمل کند
هر جایی خدا منلفعش رو در همان محل از پیش مشخص شده قرار داده و هیچکس حق ندارد انرا بی جا انتقال کند
از خوزستان دیگه چی مونده جز ابش.
ایشم میخوابد ازماببرید
شما اصفهانیا چه کم دارید از نعمت خدا
یک سری به خوزستان مظلوم بزنید میبینید که مثل جنگزده 8 ساله مونده بعد شما هم میخواید ابشم ببرید؟؟؟
خوزستان رو حسابی چلوندید اصفهانیا حق ندارند از اب کارون استفاده کنه
اهای تویی که میگی خوزستان جای کشاورزی نیست!
یکمعقل تو راه بنداز اگه داری!
خوزستان یکی از استانهای جلگه و پر آبو حاصلخیزه از کجا حرف میزنی تو؟هرکی در حدوده ی حوزه استحفاظی خودش حق استفاده از منابعش رو داره!
فهمیدید؟
خوزستان استانیه که قلب ایرانه
دیگه ایقد بی انصاف نباشید میخواید اخرین قطره اب رو از این استان مقدس بچلونید
اهای نماینده!به چه حقی میگی کسی حق نداره با این طرح مخالفت کنه؟هان؟
مگه تو چکاره ای؟
تو فقط حق داری در حد استان خودت حرف بزنی.میفهمی یانه؟
:
:
:
آخرین اخبار