تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۶۳۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برترین‌های جشنواره خاطره‌نویسی نقش زنان خوزستان در دفاع مقدس معرفی شدند
چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی نقش زنان در دفاع مقدس با عنوان «در کوچه آفتاب» امروز پنج‌شنبه یکم خرداد با معرفی برترین‌های جشتنواره در اهواز به کار خود پایان داد.

همایش چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی نقش زنان در دفاع مقدس با عنوان «در کوچه آفتاب» امروزپنج‌شنبه یکم خرداد در تالار اجتماعات ملی حفاری در اهواز برگزار شد. بیانیه هیئت داوران این جشنواره خاطره‌نویسی توسط خیریه عچرش دبیر علمی جشنواره به شرح زیر قرائت شد:

«ن والقلم و مایسطرون. قسم به قلم و آنچه می‌نگارد. قسم به قلمی که رسالت نگارش دل‌نوشته‌های افتخارآفرین بزرگان این آب و خاک را دارد. قسم به قلمی که در دستان خون‌آلود رزمندگان برای نوشتن یا حسین و یا زهرا به حرکت درآمد. قلمی که امروز میان انگشتان شیدای عزیزانی قرار گرفت که رسالتی زینب‌گونه را احساس کرد و به یاد 8 سال دفاع مقدس به تپش درآمد. و اینک ما بر بال‌های خاطرات حماسه‌های شیرزنان و دلیرمردان عرصه جنگ و جهاد نشسته تا شاهد گفته‌ها و ناگفته‌های فضای عشق و شور و دلدادگی از لابه‌لای نوشته‌ها در چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس خوزستان باشیم. این جشنواره با استقبال چشمگیری از سوی قشرهای مختلف به ویژه دانشجویان روبرو شد و حدود 1200 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. بعد از خوانش و پالایش 450 اثر مورد بررسی و داوری هیئت داوران قرار گرفت و تعداد 21 اثر برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شد. ما اعتقاد راسخ داریم که همه صاحبان آثار چشمه جوشان ادبیات معاصرند و به فضل و لطف الهی می‌توانند با قلم شیوای خویش قله‌های ادبی را فتح نموده و آثار ماندگاری را به جامعه اسلامی تقدیم دارند. اینک از همه عزیزانی که با ارائه و ارسال آثار خویش بر غنای جشنواره افزوده و نیز همه مسئولان و همکاری که در برپایی جشنواره با زحمات بی‌دریغ و شبانه‌روزی خود سعی در ایجاد فضایی مناسب نموده‌اند تشکر و قدردانی نموده، آرزوی توفیق همگان را در سایه الطاف حضرت ولی‌عصر(عج) از خداوند منان خواهانیم».

در ادامه عناوین برتر بدین شرح اعلام شد: عنوان هیأت داوری «شهید مریم فرهانیان» در موضوع آثار پزشکی، امدادرسانی و پرستاری نرگس بندری‌زاده از خرمشهر مقام اول، مهرنوش گرجی از اهواز و فخریه اعتباریان از دزفول به صورت مشترک مقام دوم و زکیه مرعی از خرمشهر مقام سوم را کسب کرد. همچنین سلوه سیلاوی و زهرا یعقوبی از اهواز به صورت مشترک شایسته تقدیر شناخته شدند. عنوان هیأت داوری «شهید شهناز محمدی‌زاده» در موضوع عمومی نفر اول مرجان دورودی از آبادان، نفر دوم سیده نجات سیدحسینی از اهواز و نفر سوم عصمت مکرمی از دزفول معرفی شدند.

حسین بذرافکن از اندیمشک و بتول کرامتی‌مقدم از بهبهان نیز شایسته تقدیر در این بخش شدند. عنوان هیأت داوری «شهید سهام خیام» در بخش دفاع و مقاومت، مریم آقاسلیمان از دزفول مقام اول، اسما شریفی از خرمشهر مقام دوم و ناصر آیرمی از دزفول و حکیمه کمایی از امیدیه به صورت مشترک مقام سوم را به دست آوردند. الهه فیض از دزفول و فریبا عساکره از خرمشهر به طور مشترک شایسته تقدیر شدند. برگزیدگان ویژه این جشنواره در بخش پزشکی، امدادرسانی و پرستانی نسرین فرجوانی از اهواز، در بخش عمومی رحیم جلیزی از شوش و در بخش دفاع و مقاومت مریم ترکی‌زاده از خرمشهر معرفی شدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار