تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۶۳۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خبر داد ؛
ساماندهی مزار ۱۵ هزار شهید در خوزستان
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان از ساماندهی ۱۵ هزار مزار شهید در این استان خبر داد و گفت: این طرح تا کنون ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جاسم صفات با بیان این که 640 گلزار شهدا در استان خوزستان وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد 58 گلزار شهدای تجمعی و مابقی تک مزار هستند.

وی تعداد مزار شهدا در سطح استان خوزستان را 15 هزار و 697  مزار اعلام کرد و گفت: آمار شهدایی که استان خوزستان دارد بیش از این رقم است زیرا برخی از خانواده های شهدا پیکر مطهر شهید خود را در استان های دیگر دفن کرده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان ادامه داد: از این تعداد مزار شهید  13 هزار و 500  در سطح شهرها قرار دارند.

وی تعداد مزارهای شهدا در سطح روستاهای خوزستان را 2 هزار و 197 مزار عنوان کرد و افزود: بر اساس روال کار بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان اگر پرونده ای در حوزه استحفاظی خوزستان باشد آن شهید جزو شهدای ما محسوب می شود.

صفات آمار شهدای خوزستان بر اساس اعلام سپاه پاسداران را 23 هزار شهید عنوان کرد و افزود: آن چه این برادران اعلام کرده اند نیز درست است زیرا آنها افرادی که اهل خوزستان هستند ولی خانواده و مزارشان در این استان نیست را هم جزو شهدای خوزستان محسوب کرده اند.

وی با اشاره به انجام ساماندهی گلزارهای شهدا در استان خوزستان تصریح کرد: این کار در سراسر خوزستان تا کنون 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار