تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۶۳۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۴۰ میلیارد برای بازسازی بیمارستان‌های اهواز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای بازسازی بافت فرسوده بیمارستانی به ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

اسماعیل ایدنی اظهار کرد: بافت بیمارستانی استان بسیار فرسوده است و برای بازسازی بیمارستانها و خرید تجهیزات پزشکی و رساندن سطح خدمات پزشکی به حد استاندارد و متناسب با نیازهای استان به بودجه ای برابر با 640 میلیارد تومان نیاز است که با پیگیری های انجام شده تاکنون حدود 176 میلیارد تومان آن تامین شده است.

وی اذعان کرد: اولویت تکمیل و تجهیز با مراکزی است که مهمتر و نیازهای فوری تر دارند و در این مسیر نیازمند کمک مسئولین  استانی، خیرین عرصه سلامت و نگاه ویژه وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم در 4 سال آینده خدمات متناسب با شأن مردم خوزستان را ارائه دهیم اما متأسفانه در حال حاضر با توجه به مشکلات زیست محیطی و دیگر مسائل که در استان وجود دارد در تأمین نیروهای تخصصی و ماندگاری آنها با مشکلات و چالش های عدیده ای مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: دومین مسئله‌ای که پیگیر حل آن هستیم افزایش کیفیت خدمات و هتلینگ بیمارستان‌ها است تا سبب افزایش رضایتمندی بیمار و همراهان وی را فراهم آورد که این امر نیازمند تامین منابع مالی بسیار زیادی است که مستلزم همکاری بین بخشی، فرابخشی و ملی است.

ایدنی افزود: با آغاز طرح ملی تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه امسال در کلیه بیمارستان های دولتی و مراکز درمانی دانشگاهی، میزان پرداختی بیماران بستری شده فقط 10 درصد کل هزینه درمان است و  پرداخت بخشی از مابه التفاوت آن به عهده سازمان های بیمه گر و بر اساس تعرفه های مصوب بخش دولتی و بخشی دیگر به عنوان یارانه سلامت توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: برای برآورد هزینه این طرح به طور میانگین مقدار پرداختی بیماران در مدت مشابه سال گذشته  محاسبه شده است و همان مقدار در اختیار بیمارستان ها قرار داده شده است تا به علت کمبود منابع مالی مجبور به اخذ مجدد هزینه از بیمار نباشند، به بیان دیگر هزینه های احتمالی طرح قبل از آغاز آن در اختیار بیمارستان ها قرار داده شده است و بیمارستان ها از لحاظ منابع مالی برای اجرا و ادامه این طرح هیچگونه مشکلی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تأکید بر اینکه در کاهش پرداخت هزینه ها از جیب مردم بسیار تأثیر گذار است گفت: از مهمترین بخش های این طرح تهیه ملزومات پزشکی، دارو، انجام آزمایشات و خدمات تصویربرداری توسط بیمارستان بدون اخذ هزینه می باشد، همچنین در مواردی که هر کدام از انواع خدمات در بیمارستان قابل ارائه نباشد مسئولان مؤظف هستند بدون اخذ هر گونه وجهی بیمار را به دیگر مرکز یا مراکز درمانی و بیمارستانی  ارجاع داده و مجدداً به بیمارستان مبدأ بازگردانند که این کار سبب کاهش فشارهای روانی ناشی از بیماری و تهیه دارو برای بیمار و همراهان وی و در نهایت موجبات رضایتمندی آنها را فراهم می آورد.

ایدنی با اشاره به اینکه برای انجام هیچ خدمتی نیاز به ارجاع بیمار به بیرون از استان وجود ندارد گفت: طرح ملی تحول نظام سلامت در چند فاز اجرایی می شود، در مرحله اول کاهش فرانشیز و پرداختی مردم است که در حال حاضر تقریباً در سراسر استان و در دانشگاه علوم پزشکی میزان پرداختی ساکنین مناطق شهری 10 درصد و روستاییان حداکثر 5 درصد است که دستاورد بسیار بزرگی است.

وی یادآور شد: مرحله دوم اجرایی طرح فوق، رایگان بودن تمامی خدمات بیمارستانی برای زایمان طبیعی در کلیه بیمارستان های دولتی است که از تهیه البسه تا دریافت خدمات پرستاری و پزشکی و همچنین بخشی از بیماران مراجع به بیمارستان که فاقد هر نوع بیمه ای هستند در محل بستری تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند و از خدمات یارانه سلامت بهره مند می شوند را به همراه دارد.

در راستای نظارت بر اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بیمارستان های گلستان،امام و ابوذر به طور سرزده بازدید کرده تا از نزدیک در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت قرار گیرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار