تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۳۳۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فركي: آرزو دارم مجددا در خدمت فولاد باشم/بازيكنان فولاد تصميم‌هاي اشتباه نگيرند

حسين فركي مي‌گويد براي رسيدگي به وضعيت جسماني‌ام مجبور به جدايي از فولاد شدم و از اين بابت از مردم خوزستان عذرخواهي مي‌كنم. او اميدوار به همكاري مجدد با فولاد است.

فركي درخصوص جدايي اش از فولاد پاسخ داد كه در ادامه آن را مي‌خوانيد.

* پس از دو سال حضور موفق در فولاد و قهرمان كردن آن، ‌تصميم به جدايي از اين تيم گرفتيد، درخصوص اين تصميم‌تان بگوييد؟

در ابتدا از همه مردم، دوستان خوب، رسانه‌ها و مجموعه صدا و سيما بابت زحمات شان تشكر مي كنم. به هرحال اين جدايي از مدت ها قبل قابل پيش بيني بود و البته باتوجه به اين‌كه ما درگير بازي‌هاي آسيايي بوديم اين موضوع را بايد به پايان فصل و رقابت‌‌هاي آسيايي موكول مي‌كرديم. بارها مشكل زانوهايم مشخص بود، وضعيت زانوهايم بسيار خراب بود و دنبال يك فرصت بودم تا اين كه امروز فارغ از فوتبال به وضعيتم رسيدگي مي‌كنم. اين تصميم براي خود من هم خيلي سخت بود. اين دو سالي كه در فولاد بودم، جزو سال‌هاي خوب ورزشي من بود كه در كنار مردم خوزستان بودم. به هرحال اين واقعيتي بود كه بايد اتفاق مي‌افتاد. من از اين موضوع خوشحال نيستم ولي چاره‌اي نبود.

نهايت تشكر را از باشگاه فولاد به ويژه از دهكردي و هيات مديره باشگاه كه قبول كردند من به وضعيت خودم رسيدگي كنم، دارم. براي فولاد هم باتوجه به صحبت‌هايي كه با دهكردي داشتم اين موضوع دشوار بود اما اكنون خوشحال هستم كه همه چيز خيلي سريع شكل خود را گرفته است و انشاالله فولاد موفق باشد. براي دهكردي، بازيكنان و مربي جديد آرزوي موفقيت دارم، به اسكوچيچ نيز تبريك مي گويم و اميدوارم موفقيت هاي فولاد ادامه داشته باشد.

* مدت‌ها بود كه براي گرفتن يك تصميم منطقي، درگير بوديد، چه زماني پاسخ نهايي را به فولاد داديد؟

چهارشنبه شب، قبل از اينكه فصل نقل و انتقالات آغاز شود اين كار را انجام دادم تا باشگاه نيز از نقل و انتقالات عقب نماند و بتواند تصميم گيري كند و با مربي جديدي وارد مذاكره شود. به هر حال چهارشنبه شب اين كار صورت گرفت و من خوشحال هستم كه باشگاه بيش از اين، از اين موضوع عقب نماند.

* اما باشگاه فولاد بسيار اصرار داشت كه شما در اهواز بمانيد.

بله، واقعا به همين صورت است. آن‌ها دوست داشتند كه من بمانم ولي من با خواهش از دهكردي و هيات مديره درخواست كردم كه اجازه دهند از فولاد جدا شوم و آن‌ها نيز نهايتا اين موضوع را پذيرفتند كه من از آن‌ها بسيار سپاسگزارم. همان طور كه قبلا هم گفته بودم راه فوتبال ادامه دارد و ما مربيان شرايطي داريم كه يك روز هستيم و يك روز نيستيم ولي اميدوارم كه مجددا در آينده در خدمت فوتبال و فولاد خوزستان باشم.

* چه صحبتي با مردم خوزستان داريد؟

صحبت وي‍ژه با آن‌ها دارم؛ يكي از دشواري‌هايي كه براي من در تصميم گيري ام وجود داشت، مردم خوزستان بودند و اين موضوعي بود كه من بارها قبل از قهرماني و پس از قهرماني‌مان به آن فكر مي كردم و اين‌كه اگر روزي به خاطر وضعيت پاهايم از فولاد جدا شوم و نتوانم كار كنم، ارتباط من و تماشاگران‌مان چه مي‌شود؟ من اكنون تماس‌ها و پيام هايي از جانب تماشاگران‌مان دارم و باور نمي كنيد كه حتي برخي از اين تماس‌ها به گريه و زاري ختم مي شود. من پيش بيني مي كردم كه به اين صورت شود ولي فكر نمي كردم تا اين حد باشد، به همين دليل است كه از آن‌ها عذرخواهي مي كنم و شرمنده مردم خوزستان و آن‌هايي هستم كه با رفتن من از فولاد اذيت شدند. اين حق آن‌ها نيست، چرا كه آن‌ها واقعا خوب هستند و در اين مدت خيلي خوب از تيم حمايت كردند و من واقعا به خاطر لطف و حضورشان و اين‌كه در كنار تيم بودند، از آن ها سپاسگزاري مي‌كنم. اميدوارم يك روز مجددا در خدمت مردم خوزستان باشم.

* عمل جراحي‌ زانوهايتا‌ن چه زماني انجام مي شود و دوران نقاهت‌تان چه مدت است؟

چهارشنبه يا پنج شنبه اين هفته اين عمل انجام خواهد شد. در حال حاضر قصد دارم يكي از زانوهايم را عمل كنم تا ببينم نتيجه آن چه مي شود و از نظر زماني به چه صورت خواهد بود و اگر شد ديگر زانويم را نيز عمل خواهم كرد. آنچه پزشكم پيش بيني كرده است بين 4 تا 6 هفته است و پس از آن تصميمم را درباره عمل ديگر زانويم خواهم گرفت.

* با توجه به اين موضوع فكر مي كنيد چه مدت از فوتبال دور باشيد؟

به هر حال اين موضوع بستگي به شرايط عمل اولم و ادامه آن و همچنين فيزيوتراپي و مراقبت هاي پس از عملم دارد. من سال گذشته نيز عملي البته در سطح پايين تر انجام دادم و هشت روز پس از آن مجددا به اهواز آمدم و خوب استراحت نكردم، به همين دليل است كه اين بار نمي خواهم اين موضوع تكرار شود و مي خواهم عمل موفقيت‌آميزي داشته باشم.

* گويا باشگاه فولاد حتي به شما اين پيشنهاد را داده بود كه در دوران نقاهت‌تان از دور تيم را هدايت كنيد.

بله، به همين صورت است. باشگاه همه طوره به من لطف داشت و مي دانم اين جدايي همان طور كه براي من سخت است براي فولاد هم سخت است ولي من صلاح نديدم كه به اين شكل كار كنم و اعتقاد من بر اين است كه نبايد كاري را انجام داد كه نتوان از ابتدا بر آن نظارت داشت. به هر حال چون صلاح نبود، اين كار را نپذيرفتم و ديدم بهتر است هر كسي مي خواهد هدايت تيم را بر عهده بگيرد، با افكار خودش كار كند.

* شما دو فصل خيلي خوب را در فولاد پشت سر گذاشتيد و همان طور كه گفتيد اگر مجددا از فولاد پيشنهاد داشته باشيد، تمايل به حضور در اين تيم داريد.

صد درصد به همين صورت است و شك نكنيد كه آرزوي من اين است كه اين اتفاق ناخواسته را كه با توجه به وضعيتم مجبور به جدايي شدم، جبران كنم و يك بار ديگر با يك وضعيت بهتر در خدمت فولاد و فوتبال خوزستان باشم.

* همكاري‌تان را با باشگاه فولاد طي اين 2 سال چطور ارزيابي مي كنيد؟

اين همكاري بسيار عالي بود. باشگاه فولاد همانطور كه در ابتدا گفته بودم، يك باشگاه كاملا حرفه اي است و امكاناتي دارد كه علاوه بر خدمت به فولاد و فوتبال خوزستان، به فوتبال كشور هم خدمت مي كند و در آينده نيز مطمئنا بهتر هم خواهد شد. در اين مدت آن‌ها همه طوره به من محبت داشتند. دهكردي و هيات مديره نيز هر چه مي خواستيم در اختيارمان قرار مي دادند و هيچ موردي هم نبود كه خداي نكرده انجام نشود. در حالي كه خيلي از تيم ها مشكلات دارند، تغيير مديريت و كادر در آن‌ها انجام مي شود و حتي در سطح بالاي باشگاه، دو سه نفر جابه‌جا مي‌شوند و بازيكنان هم مشكلاتي دارند اما در فولاد چنين مواردي نبود و هيچ كدام از بازيكنان ما مشكلي نداشتند و حتي اعتراضي هم نكردند.

* چه صحبتي با بازيكنان‌تان داريد؟

جا دارد از بازيكنان فولاد هم عذرخواهي كنم. ارتباط بسيار خوب، نزديك و دوستانه‌اي بين ما و بازيكنان بود. همه آن ها آن چيزهايي كه من مي خواستم چه از نظر فرهنگي و چه از نظر فني و فوتبالي، دنبال مي كردند. امروز هم به تك تك آن‌ها افتخار مي كنم و اميدوارم مجددا فولاد را احيا كنند و آن را به همين صورت، سرزنده با مربي جديد نگه دارند و بيشتر به فكر مردم خوزستان باشند و تصميم هايي نگيرند كه اشتباه باشد و خداي نكرده بعد براي آن‌ها پشيماني به بار آورد، چرا كه آن‌ها در آينده در كنار هم مي توانند موفق باشند ولي ممكن است اگر فولاد را ترك كنند، به صورت انفرادي اين شرايط براي آن‌ها نباشد. توصيه و پيشنهاد من به آن ها اين است هر طور كه هست با باشگاه فولاد كنار بيايند و من را خوشحال كنند. من صد درصد از اين‌كه آن‌ها در فولاد بمانند خوشحال مي شوم و راضي نيستم كه هيچ كدام از آن ها از فولاد جدا شوند. البته جدايي بازيكناني كه خواست باشگاه است، طبيعي است كه براي آن‌ها هم آرزوي موفقيت دارم، چرا كه آن‌ها هم زحمت كشيدند و در قهرماني تيم و سهميه آسيايي نقش داشتند.

به هر حال فوتبال حرفه اي است و اين بازيكنان هم بايد بپذيرند كه اين باشگاه است كه در مورد مربي و بازيكنان تصميم مي گيرد و بايد به نظر آن و سرمربي احترام گذاشت اما من به سهم خودم از همه بازيكنان كه با تيم بودند و يا آن‌هايي كه نيستند، تشكر مي كنم و آرزوي موفقيت براي آن‌ها دارم و بازهم به آن ها توصيه مي‌كنم كه اگر سرمربي جديد يا باشگاه، آن‌ها را مي خواهد بمانند و بدانند اگر مي‌خواهند پيشرفت كنند، جايي بهتر از باشگاه فولاد نيست.

* امكان دارد كه فصل آينده مربيگري كنيد؟

همانطور كه گفتم امروز فارغ از فوتبال هستم، هر چند كه چهار پنج پيشنهاد هم داشتم كه همه را قبل از فولاد رد كردم، چرا كه هدف و اولويت من رسيدگي به وضعيت پاهايم بود و حالا اين كه اين پاها كي جواب دهند و كي خوب شوند، معلوم نيست. مطمئنا بعد از بهبود شرايطم، فعاليت ورزشي‌ام را ادامه مي‌دهم و اگر هم شرايط براي فعاليتم به وجود نيامد، استراحت مي كنم تا با يك انرژي بيشتر و روحيه بالاتر، مجددا به فوتبال برگردم.

* نظرتان درباره دراگان اسكوچيچ چيست؟

نظر مساعدي نسبت به او دارم، او يك فصل با ملوان كار كرد و با توجه به شناختي كه از باشگاه فولاد و شخص دهكردي و مجموعه آن دارم و مي دانم اين باشگاه بدون حاشيه است، اين مربي را نيز بدون حاشيه ديدم. او مربي‌اي باشخصيت و حرفه اي است كه در مصاحبه‌هايش نيز اصول و قوانين حرفه اي را حتي در سخت ترين شرايط در ملوان هم رعايت مي كرد. من او را در ملوان در ابتداي فصل مانند زماني كه خودم به اهواز آمدم و فرصت نداشتم و انتظارات بالا بود، ديدم. من در هشت هفته ابتدايي نتايج خوبي به دست نياوردم و پس از آن بود كه شرايط فراهم شد و توانستيم كار كنيم. شرايط اسكوچيچ را در ابتداي فصل در ملوان درك مي كنم و ديديم كه او در ادامه تيم را از اين شرايط خارج كرد و نتايج خوبي هم به دست آورد. فكر مي كنم اسكوچيچ بهترين گزينه براي فولاد بود و نظر خود من هم با اين مربي مي باشد.

* صحبت پاياني ...

بازهم از همه مردم خوزستان تشكر و از آن‌ها عذرخواهي مي كنم. مردم خوزستان بايد بدانند من براي اين كه وضعيت جسماني‌ام بهتر شود، برخلاف ميلم اين تصميم را گرفتم. چرا كه ادامه كار خيلي دشوار بود. من قبلا بخشي از عملم را انجام داده بودم ولي مجبور بودم و تعهد داشتم كه بمانم و كار كنم ولي اكنون به خاطر فولاد اين تصميم را گرفتم، چرا كه در ادامه، كار سخت بود و قشنگ نبود در ميانه راه، كار را رها كنم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار