تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۶۳۳۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصفیه خانه فاضـلاب شـرق اهـواز در نیمه راه از رمق افتاد
اما پس از آنکه ملاقات های اداری صورت گرفت و شرکت کیسون، پیمانکار پروژه، که مورد خطاب بخشی از انتقاد معاون استاندار بود، رفت و آمدهایی به استانداری داشت، مسئولین استانداری مجاب شدند و فتیله اعتراض را پایین آوردند و همانطور که دیدیم حتی پس از آمدن وزیر نیرو و مدیرعامل آبفا کشور نیز، این طرح از جای کنونی خود، قدمی به جلو ننهاد
خوزنیوز: دی ماه سال گذشته وقتی احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان با انتقاد از وضیعت پیشرفت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز، مسولین شرکت آب و فاضلاب اهواز را مورد نکوهش قرار داد، تصور خیلی ها بر آن بود که پس از این جملات تند و صریح، وضعیت پروژه مذکور تکانی خواهد خورد و از رخوت کنونی بیرون خواهد آمد.

تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز در نیمه راه از رمق افتاد

اما پس از آنکه ملاقات های اداری صورت گرفت و شرکت کیسون، پیمانکار پروژه، که مورد خطاب بخشی از انتقاد معاون استاندار بود، رفت و آمدهایی به استانداری داشت، مسئولین استانداری مجاب شدند و فتیله اعتراض را پایین آوردند و همانطور که دیدیم حتی پس از آمدن وزیر نیرو و مدیرعامل آبفا کشور نیز، این طرح از جای کنونی خود، قدمی به جلو ننهاد.

طرح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که با هدف جلوگیری از سرایز شدن فاضلاب و پساب های شرق شهرستان اهواز به رودخانه کارون طراحی گردید، پس از آنکه در سال 1388 کلنگ آن زده شد، در نیمه راه متوقف گردید. این تصفیه خانه که قرار بود فاضلاب جمعیت نیم میلیونی شرق اهواز و صنایع موجود این قسمت از شهر را با ظرفیت تصفیه 100 هزار مترمکعب فاضلاب در روز پوشش دهد، حالا بیشتر به یک خرابه ای از سازه های بتونی شباهت دارد که وارد سال سوم توقف خود شده است.

تصفیه خانه فاضـلاب شـرق اهـواز در نیمه راه از رمق افتاد

از قرار معلوم و حتی پس از آنکه استاندار خوزستان در توافق نامه ای سال گذشته که با معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور بر سر موضوعات مهمی چون پیشگیری از ورود آلاینده ها به رودخانه کارون داشتند، طرح مذکور نیز نتوانست حامیانی قوی در استان و کشور برای خود دست و پا کند.

اگر روند موجود به همین منوال پیش برود و مدیران ارشد آبفا اهواز با همین توانی که تاکنون بر سر این طرح مهم نهاده اند بخواهند جلو بروند، این طرح احتمالا به سرنوشت طرح لایروبی کارون دچار خواهد شد که دو دهه پیشتر قرار بود در شهر اهواز اجرا شود. اکنون کارون دیگر بستر جاده سازی و طرح های تفریحی و حتی ساخت و سازهای تجاری شده است و بنظر نمی رسد که دیگر نیازی هم به لایروبی داشته باشد.

در این قیاس، تا 10 سال دیگر که جمعیت اهواز دو برابر و کارون هم تبدیل به یک رودخانه تماما فاضلاب و پساب شده است، دیگر نیازی هم به جایی به نام تصفیه خانه فاضلاب نخواهد بود. بنظر می رسد که مسولین شهر و استان ما با آینده نگری ژرف و شگرفی که دارند دلایل خوبی دارند تا این طرح را از دستور کار خود خارج سازند.

10 سال دیگر مانند برق و باد از سر ما خواهد گذشت و باید فکر کرد که در قرن 21 و در یک شهر با جمعیت 2 میلیون نفر، چگونه می خواهیم بدون یک شبکه سالم آب و فاضلاب زندگی کنیم؟ کسی دیگری هست که آینده نگری کند؟!!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
کارون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
11
مسئولان شما در پارک ساحلی قدم زدید؟ متوجه ی جان دادن رودخانه ی کارون شدید؟
چرا همه خاموش هستید!!!
محبی
|
UNITED STATES
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
11
از خوزنیوز سپاسگزارم.کارون را داریم می بینیم که داره جان میکنه.مدیران شرکت آبفا اهواز چکار میکنن؟ میران استانی چکار میکنن؟
شهروند
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
8
بايد به اوضاع نابه سامان شركت ... و ... تاسف خورد كه عليرغم مشكلات عميق مديريتي و عملكردي به خصوص در ...، مسئولين وزارتي و استاني نسبت به اين رخوت و ركود و بي مبالاتي ، بي تفاوت يا حد اقل بي اطلاعند لطفا به اوضاع اين شركت هاي مهم رسيدكي شود
:
:
:
آخرین اخبار