تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۳۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آيت‌الله حيدري:
با شعار مامی‌توانیم به‌قله‌های‌پیشرفت‌مي‌رسيم
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) به راه افتاد و با رهبری مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تداوم پیدا کرد و این انقلاب، اهداف انبیا را دنبال کرده است.

آیت‌الله محسن حیدری در مراسم آغاز به کار پروژه خط دوم محور ریلی اهواز ـ بندرامام که امروز در محل ایستگاه میاندشت برگزار شد، اظهارکرد: در آستانه بعثت حضرت محمد (ص) و سال‌روز آزادسازی خرمشهر شاهد اجرای این پروژه هستیم که جا دارد از همت مسوولان اداره کل جنوب، قرارگاه خاتم الانبیا و موسسه مالی عصر قدردانی کرد.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) در خطبه‌ای از نهج‌البلاغه می‌فرماید "خداوند رسولانش را بر انگیخت و انبیا را یکی پس از دیگری فرستاد" و در اين خطبه در واقع 3 هدف راهنمایی انسان‌ها بر طربق میثاق و فطرت الهي، يادآوري نعمت‌هاي مادی و معنوی خداوند و شكوفايي استعدادها، نیروها و پتانسیل‌هایی كه خدا در دل‌ها قرار داده، برای بعثت انبیا ترسیم شده است.

آیت‌الله حیدری تصريح‌کرد: ملت ایران، یک ملت مستعد است. قبل از انقلاب رژیم شاهنشاهی جلوی این استعدادها را گرفته بودند اما با برکت انقلاب این سد و مانع شکسته و برداشته شد و استعداد جوانان روی ریل حرکت قرار گرفت. پس از جنگ، قرارگاه خاتم تحت عنوان قرارگاه سازندگی شرکت‌ها، اقداماتی را انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ساختن سدها و ايجاد زیرساخت‌های دیگر اشاره کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با شعار "ما می‌توانیم" امید است که جوانان بسازند و جلو بروند و با وجود مشکلات و موانعی که دشمنان به ما تحمیل می‌کنند هم موانع را پشت‌سر بگذاریم و هم به قله‌های پیشرفت برسیم.

در ادامه احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهارکرد: انجام یکسری کارها در استان تاثیر ملی و شاید بین‌المللی دارد. هر وقت درباره آب صحبت می‌کنیم، معتقدیم اثربخشی یک متر آب در استان خیلی بیشتر از سایر مناطق است. وقتی درباره گاز حرف می‌زنیم، اعتقاد داریم که توسعه خطوط گاز در استان نقش ملی دارد. زیرا 90 درصد گاز مصرفی ما در استان به بخش صنعت اختصاص دارد و اگر به دنبال رونق صنعت هستیم باید گاز را به این صنایع برسانیم.

وی افزود: اگر موضوع جاده یا بزرگراه‌ها را مطرح می‌کنیم علت آن است كه 20 درصد حمل و نقل سنگین کشور در استان جاری است و ما رتبه اول را در بخش حمل و نقل جاده‌ای داریم.

سیاحی تصرحی‌کرد: در زمینه ریلی و توسعه بخش حمل و نقل ریلی، اثربخشی این صنعت در استان بسیار بالا است. زماني كه دو خطه کردن اهوازـ اندیمشک، اندیمشک ـ خرم آباد ـ درود را مطرح می‌کنیم علت آن است كه میزان سود اجرای این پروژه‌ها هم برای کشور و هم راه آهن بالا است.

وی عنوان‌کرد: ایجاد خط ریلی اهواز ـ ایذه ـ اصفهان درخواست ما، مسوولان استان، استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان است و این خط توسعه خوبی در کل کشور ایجاد می‌کند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: سالانه 700 هزار زائر عراقی وارد خوزستان می‌شوند. اگر ظرفیت مناسبی ایجاد کنیم شک نکنید مردم بیشتری به قصد زیارت امام رضا (ع) وارد خوزستان می‌شوند. اجرای خط ریلی شلمچه ـ بصره می‌تواند رونق اقتصادی را در ایران و عراق داشته باشد و لذع بايد که اقدام عاجلي در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: ما طلبکار اعتبار 800 میلیارد تومانی فروش سهام فولاد خوزستان هستیم.

سیاحی اظهارکرد: باید ایستگاه مرکزی اهواز سامان داده شود. وضعیت این ایستگاه در شان مردم استان نیست. مسایل مربوط به مسافران در قطارها را فراموش نکنیم و شان مردم استان می‌طلبد که از قطارهای مناسب و با وضعیت بهتری استفاده کرد. همچنین منازل سازمانی راه آهن باید مورد به‌سازی قرار گیرد و یا فرآیند خاصی برای بهبود وضعیت این منازل انجام شود.

همچنین عبدالکریم درویش‌زاده، مدیرکل راه آهن جنوب اظهارکرد: امیدواریم در موعد مقرر شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.

وی افزود: راه آهن در دفاع مقدس نقش مهم و حیاتی داشته است که تعداد شهدا و جانبازان این اداره این موضوع را بیشتر آشکار می‌کند.

درویش‌زاده تصریح‌کرد: بخش حمل و نقل به‌ویژه ریلی از اساسی‌ترین محورهای توسعه کشورها محسوب می‌شود که حمل انبوه بار، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، محیط زیست و مهمتر از همه ایمنی، از مزیت‌های آن است. اما با وجود این مزیت‌ها باید اذعان کنیم که حمل و نقل ریلی متناسب با نیاز کشور توسعه نیافته است.

مدیرکل راه آهن جنوب خاطرنشان‌كرد: البته در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی جهت توسعه به عمل آمده و امیدواری راه آهن در حد نیاز کشور توسعه یابد تا از مزیت‌های آن به خوبی استفاده کرد.

وي اظهارکرد: 13 میلیون تن ظرفیت خالی بار در حمل و نقل ریلی خوزستان وجود دارد. در محور جنوب، حمل بار توسط خطوط ریلی به خوبی اتفاق نیافتاده است و انتظار داریم حمل و نقل بار در استان با کمک مسوولان گسترش یابد.

وی افزود: در بنادر استان نیز زیرساخت‌های لازم ریلی ایجاد نشده است که انتظار داریم در بنادر به این بخش تاکید شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار