تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۶۳۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول در مجلس:
مدیریت بخش دامپروری در سطح کلان کشوری بدون برنامه است
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بخش دامپروری در وزارت جهاد و کشاورزی رها شده است و برای این بخش برنامه خاصی ندارد.

عباس پاپی‌زاده امروز اظهار کرد: دامداران در شرایط کنونی با مشکلات متعددی برای تامین نهاده‌های خود مواجه هستند و مدیریت بخش دامپروری جهاد کشاورزی در این زمینه هیچ برنامه‌ای ندارد.

وی افزود: دامپروران برای تامین نهاده‌های خود باید از بازار آزاد اقدام کنند و در این زمینه مشکلات زیادی برای آنها بوجود آمده است و هزینه‌های تولیدات به شدت افزایش یافته است. وی خاطر نشان کرد: در فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها بسته حمایتی از تولید توزیع نشد و دامپروران گاو‌های شیروی خود را راهی کشتارگاه کردند و به عنوان گاو گوشتی به قصاب‌ها فروختند.

پاپی‌زاده تاکید کرد: بسیاری از دامپروران با ورشکستگی مواجه شده‌اند و نیاز به حمایت دارند، ولی در این زمینه هیچ نقطه امید و برنامه‌ریزی مشاهده نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یا باید از کشاورزان با پرداخت نهاده و بسته‌های حمایتی، حمایت شود و یا باید شیر و تولیداتش را به قیمت بالاتری از وی خریداری کنیم ولی در شرایط کنونی هیچکدام از این دو اتفاق رخ نمی‌دهد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به نحوی عمل کرد که بتوان به آینده صنعت دامپروری و لبنیات کشور امیدوار بود و بی‌برنامگی در این زمینه باعث بروز مشکلاتی در آینده نزدیک خواهد بود.

وی گفت: بی‌تدبیری در این زمینه مشکلات کنونی را از سال‌های قبل تحمیل کرده است و باید فکری برای بهبود شرایط کنونی کرد و در غیر این صورت باید منتظر مشکلات متعددی باشیم که گریبان این صنعت و بخش کشاورزی را خواهد گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار