تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۶۳۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان خواستار شد ؛
لزوم‌توجه‌به‌شرایط منطقه برای‌ارتقای‌کتابخوانی
استاندار خوزستان، خواستار توجه به فرهنگ، جغرافیا، شرایط حاکم بر منطقه و ذائقه نسل جوان برای ارتقای وضعیت کتابخوانی در سطح این استان شد.

عبدالحسن مقتدایی شامگاه شنبه در نشست محمدحسین ملک احمدی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان شهری که در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش‌های که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی دارد هر دو هفته یکبار شاهد افتتاح یک سبک خاص در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح استان هستیم و این امر بسیار رضایتمند است.

وی اضافه کرد: برای ارتقای وضعیت کتاب و کتابخوانی، بازنگری کتاب و سبک مطالعه ضروری‌ست و در این زمینه باید برای نسل جوان به‌ویژه اقدامات جدی‌تری محقق کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امروزه متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی شهرهای استان نظیر ماهشهر کتابخانه مرکزی وجود ندارد و در سایر مناطق نیز رسیدگی به این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که در مبحث کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد توسعه فضای مجازی است که در این زمینه باید ذائقه نسل جوان را تغییر داد و مطالعاتی مختصر و مفید را در اختیار افراد قرار داد.

مقتدایی بیان کرد: وقتی کتابی منتشر می‌شود که در برگیرنده مباحث علمی و سیاسی‌ست و چند نسل آن را مطالعه کرده لازم است این کتاب در نسخه‌های جدید به‌روزتر شده و با ذائقه نسل جوان منتشر شود تا مخاطب بیشتری به خود جذب کند.

وی اضافه کرد: کتاب‌ها باید با توجه به فرهنگ، جغرافیا و شرایط حاکم بر منطقه‌ تالیف و منتشر شوند و سبک‌های کتابخوانی را باید برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفت.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در مورد غذای فکری نسل جدید باید تجدیدنظر شود و سبک جدیدی از مطالعه را رواج داد.

وی با تاکید بر استفاده از آیات و روایات و احادیث در تالیف کتب تصریح کرد: این بخش در دوره‌هایی کمرنگ‌ شده بود که امروز مجددا خوشبختانه به اصل و ریشه گذشته‌اش بازگشته و باید همچنان این ارزش‌ها را در دستور کار و مورد توجه قرار داد.

مقتدایی عنوان کرد: توجه به امر کتاب و کتابخوانی از سنین به‌ویژه کودکی و نوجوانی بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود و در این خصوص باید هدفمان صیانت از سن قلیایی این قشر باشد.

وی در پایان گفت: امروزه وضعیت کتابخانه‌های استان وضعیت مطلوب‌تری دارد و برای تعالی این بخش باید به دنبال اوقات بیکاری و فراغت اقشار مختلف گشت و در ادارات مختلفی چون فرودگاه می‌توان با راه اندازی ایستگاه مطالعه در جهت تقویت کتابخوانی نقشی مهم ایفا کرد.
:
:
:
آخرین اخبار