تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۶۳۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معارفه مدیر تحصیلات‌ تکمیلی دانشگاه چمران
طی مراسمی با حضور مدیر حوزه ریاست، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونان آموزشی دانشکده های دانشگاه شهیدچمران اهواز، از تلاش های دکتر قربانپور در زمان تصدی مدیریت تحصیلات تکمیلی این دانشگاه قدردانی و دکتر عبدالرحمن راسخ به عنوان مدیر جدید این بخش منصوب و معرفی شد.
 
در این مراسم که شنبه سوم خرداد در سالن جلسات معاونت آموزشی این دانشگاه برگزار شد، دکتر سیدمحمود کاشفی پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهیدچمران، در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر مسعود قربانپور در مدت یک سال و چند ماه حضور خود در این سمت، اظهار امیدواری کرد که از تجربیات وی در مدیریت تحصیلات تکمیلی به شایستگی استفاده شود.
 
وی همچنین برای دکتر عبدالرحمن راسخ مدیر جدید این مجموعه که دعوت دانشگاه را برای مسئولیت مدیریت تحصیلات تکمیلی پاسخ مثبت داد، آرزوی موفقیت کرد.
 
در این مراسم همچنین دکتر مسعود قربانپور مدیر پیشین تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهیدچمران، به ارائه گزارشی از عملکرد خود در زمان تصدی این مسئولیت پرداخت و اهم اقدامات در این بخش را شامل تنظیم و تدوین سه شیوه نامه دانشجویان کارشناسی ارشد، دکترا و دکتری تخصصی (مربوط به رشته های دامپزشکی) به منظور تسهیل دسترسی به آیین نامه ها و مقررات، بازسازی کادر نیروی انسانی مدیریت تحصیلات تکمیلی، برگزاری منظم جلسات تحصیلات تکمیلی به صورت هر دو هفته یکبار، فعال بودن شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و .... عنوان کرد.
 
وی همچنین از گنجاندن مواردی همچون درخواست های انتقالی، مهمانی و .... در تقویم آموزشی دانشگاه خبر داد و گفت: با هماهنگی مدیریت برنامه ریزی و ارزیابی آموزشی دانشگاه مقرر شد از مهر 93 این موارد در تقویم آموزشی دانشگاه قرار گیرد. قربانپور با قدردانی از کلیه همکاران خود در مجموعه مدیریت تحصیلات تکمیلی، معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و معاون آموزشی دانشگاه آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن تجربیات در این حوزه اعلام کرد.
 
در این مراسم همچنین دکتر عبدالرحمن راسخ مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهیدچمران اهواز با سپاسگزاری از حسن توجه سرپرست و معاون آموزشی دانشگاه برای اعطای این مسئولیت، گفت: امیدوارم پاسخگوی این اعتماد باشم. وی با تشکر ویژه از دکتر قربانپور و ابراز امیدواری نسبت به انتقال تجربیات خود در این مجموعه، اظهار داشت: معتقدم بدون همکاری معاونان دانشکده ها، معاون آموزشی دانشگاه و همکاران تحصیلات تکمیلی بعید است پیشرفت خاصی در کار ایجاد شود.
 
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهیدچمران اهواز از آموزش و پژوهش به عنوان دو بال دانشگاه نام برد و تصریح کرد: پایه های پژوهش بر تحصیلات تکمیلی استوار است و اگر این بخش کیفی شود کل دانشگاه از آن بهره مند خواهد شد.
 
راسخ با اشاره به افزایش کمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: جمعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه از یک هزار و 799 نفر در سال 86 به چهار هزار و 300 نفر در سال جاری رسیده است در حالی که افزایش تعداد اساتید به این میزان و متناسب با افزایش تعداد دانشجویان محقق نشده است.
 
وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی باید همراه با کیفی سازی و متناسب با سایر مؤلفه های این مجموعه اعم از کارمند و استاد انجام شود.
 
راسخ بر تقویت جایگاه حقوقی و کمی و کیفی گروه های آموزشی دانشگاه تاکید کرد و گفت: اگر قرار است ظرفیت های پذیرش دانشجو تغییر کند باید با هماهنگی گروه ها این کار صورت گیرد.
 
وی همچنین اظهار داشت: پردیس دانشگاهی بار مضاعفی به لحاظ کاری بر پرسنل تحصیلات تکمیلی دانشگاه وارد آورده است که باید به نحو مناسبی در این خصوص تصمیم گیری و اقدام شود.
:
:
:
آخرین اخبار