تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۳۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛
کلنگ‌زنی‌ساخت‌اولین‎کتابخانه در روستای‌سوره
کلنگ ساخت اولین کتابخانه عمومی در روستای سوره از توابع شهرستان خرمشهر با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرماندار خرمشهر، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، مسؤولان شهرستان خرمشهر، اصحاب رسانه و عموم مردم به زمین زده شد.

به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، عملیات احداث کتابخانه عمومی شهدای سوره در روستای سوره واقع در منطقه شلمچه شهرستان دشت آزادگان به دست محمد حسین ملک احمدی کلنگ زنی و آغاز شد.



این کتابخانه با اعتباری بالغ بر بر دو میلیارد و 225 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 180 و دو درصد نفت توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ساخته خواهد و به برکت سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان عملیات ساخت کتابخانه آغاز خواهد شد.

زیربنای کتابخانه عمومی شهدای سوره 293 مترمربع می‌باشد و تیپ این کتابخانه بر اساس استانداردهای نهاد کتابخانه های عمومی طراحی شده است.

این کتابخانه دارای دو سالن مطالعه مجزای خواهران و برادران، مخزن کتاب، بخش کودک، بخش کافی نت، بخش نشریات، بخش نمایه نشریات و نمازخانه می‌باشد.

در این مراسم دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ساخت کتابخانه از اهداف عالی نهاد کتابخانه‌های عمومی برای تسهیل دسترسی کتاب برای عموم مردم می‌باشد و در حال حاضر ساخت کتابخانه در مناطق محروم هر استان نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.

خوشبختانه در استان خوزستان این کار به خوبی انجام می‌شود و به مناطق محروم استان توجه خوبی توسط مسؤولان استانی شده است که این نشان دهنده همت بالای مسؤولان استانی می‌باشد.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و هیات همراه پس از این مراسم در محل یادمان شهدای گمنام شلمچه حاضر شده و نسبت به شهیدان ادای احترام کردند.
:
:
:
آخرین اخبار