تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۳۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 60 درصدی خرید محصول گندم در امیدیه

مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه از رشد 60 درصدی خرید محصول گندم در سال زراعی امسال نسبت برنامه امسال شهرستان خبر داد و گفت: برداشت و خرید محصولات پاییزه در شهرستان به اتمام رسیده است.

علی‌اکبر باورصاد اظهارکرد: از سطح 6 هزار هکتار گندم آبی و 2500 هکتار گندم دیم، 30 هزار و 100 تن محصول گندم برداشت و خریداری شده است که برای خرید این محصول 3 مرکز خرید تعاون روستایی فعال شده بود.

وی افزود: گندم امسال به صورت 100 درصد توسط مراکز تعاون روستایی خریداری شده است. تعهد امسال شهرستان جهت خرید گندم 19 هزار تن بوده اما 30 هزار و 100 تن گندم خریداری شد. همچنین امسال از سطح 130 هکتار کلزا، 239 تن کلزا و از سطح 1000 هکتار جو آبی و دیم، 700 تن جو توسط بخش خصوصی و کارگاه خوراک دام تعاون روستایی خریداری شده است.

باورصاد ادامه‌داد: عملیات برداشت محصولات پاییزه از 24 فروردین‌ماه امسال آغاز شد و خوشبختانه با هیچ مشکلی مراحل برداشت، خرید و پرداخت مواجه نشدیم. در عملیات برداشت حدود 70 دستگاه کمباین فعال بود که 30 دستگاه بومی و مابقی مهاجر بوده‌اند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه اظهارکرد: پرداخت بهای محصول کلزا و جو به صورت 100 درصد به کشاورزان پرداخت شده و بخشی از بهای محصول گندم پرداخت و مابقی نیز در حال انجام است.

وی بیان‌کرد: در اسفندماه سال 92، 25 درصد از اراضی پاییزه بر اثر تگرگ و بارندگی خسارت دید که این خسارت برآورد و در شرف پرداخت است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار