تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۳۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان
تعداد زایمان طبیعی 50 درصد افزایش یافت
رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان از نیمه ماه گذشته تعداد زایمان طبیعی نزدیک به 50 درصد افزایش یافت.
خبرگزاری فارس: تعداد زایمان طبیعی 50 درصد افزایش یافت

عبدالله خوان‌زاده اظهار کرد: با توجه به آغاز طرح تحول نظام سلامت از پانزدهم اردیبهشت ماه تاکنون شاهد رشد نزدیک به 50 درصدی زایمان طبیعی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان بودیم.

وی در همین خصوص اضافه کرد: از ابتدای اردیبهشت تا نیمه همین ماه  و قبل از آغاز طرح تحول سلامت،  28 مورد زایمان طبیعی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان صورت گرفته بود که این تعداد با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت یعنی از پانزدهم اردیبهشت تا بیست و نهم همین ماه به 43 مورد افزایش یافت.

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی ادامه داد: این تعداد افزایش زایمان طبیعی مهر تاییدی بر موثر بودن طرح تحول نظام سلامت و اقبال مردم نسبت به این طرح کشوری است.

وی با اشاره به رایگان بودن زایمان طبیعی با اجرای این طرح در تمام بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، خاطر نشان کرد: زایمان طبیعی مزایای بسیاری برای مادر و نوزاد دارد و یکی از اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش زایمان طبیعی است.

خوان‌زاده تصریح کرد: ما اکنون در ابتدای راه هستیم و تعداد تولدها با عمل سزارین در کشور بسیار بالا است که متخصصان زنان و زایمان و کارشناسان مامایی باید در آگاه‌سازی مردم در خصوص مزایای زایمان طبیعی اهتمام داشته باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار