تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۳۴۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفع تصرفات در محوطه تاریخی ارجان

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان از رفع تصرفات در حریم محوطه تاریخی ارجان خبر داد و گفت: حفاظت از محوطه‌های تاریخی اولویت اصلی میراث فرهنگی است.

افشین حیدری اظهار کرد: چندی پیش بخشی از محوطه تاریخی ارجان توسط کارخانه سیمان در این منطقه تصرف و دیوارکشی شده بود که با پیگیری‌های انجام شده این تصرفات برطرف شده است.

وی افزود: هم‌اكنون دیوار احداث شده بلوکی تخریب شده و قرار است مسؤولان در این منطقه برای پیدا شدن راهکاری برای رفع مشکل با میراث فرهنگی خوزستان تشکیل جلسه دهند.

او با اشاره به این که تصرف به آثار تاریخی به هیچ‌ وجه قابل قبول نیست تاکید کرد: برخورد با متصرفان در عرصه‌های تاریخی خوزستان در دستور کار است و دستگاه قضایی نیز در این زمینه با میراث فرهنگی خوزستان همکاری نزدیکی دارد که این مساله قابل تقدیر است.

حیدری خاطرنشان کرد: خط قرمز میراث فرهنگی دست‌اندازی به آثار تاریخی است و به این دلیل در این زمینه کوتاه نمی‌آییم و تنها به دنبال اجرای صریح قانون هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: توقف تصرفات و تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی در میراث فرهنگی در اسرع وقت انجام می‌شود و این سرعت عمل باعث شده تا تصرفات و تخریب‌های احتمالی در آثار تاریخی خوزستان به حداقل کاهش یابد.

:
:
:
آخرین اخبار