تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیح بنیاد در مورد جانبازی که درحمام زندگی می‌کند
پس از انتشار گزارشی با عنوان "زندگی یک جانباز در حمام متروکه/ تنها آرزویم مرگ است" در خبرگزاری مهر و بازتاب آن در رسانه‌ها، سایتهای خبری و رسانه ملی، بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیحاتی برای خبرگزاری مهر ارسال کرده است.

به گزارش مهر، در این توضیحات آمده است: پیرو درج مطلبی با عنوان "زندگی یک جانباز در حمام متروکه/ تنها آرزویم مرگ است" در آن خبرگزاری به استحضار می رساند بر اساس بررسیهای به عمل آمده نامبرده به دلیل نداشتن شرایط منطبق با مصادیق جانبازی و عدم احراز شرایط جانبازی تحت پوشش این بنیاد قرار نمی گیرند و بنیاد شهید و امور ایثارگران قانونا قادر به ارائه خدمات به ایشان نیست.

موجب امتنان است نسبت به درج جوابیه بنیاد شهید و امور ایثارگران و تکذیب این خبر به شرح ذیل اقدام سریع صورت پذیرد.

فرد مذکور در تاریخ 2/3/69 توسط مرکز قائم بنیاد جانبازان درصد موقت دوساله دریافت نموده و پس از انجام بررسیهای لازم جهت حصول اطمینان از جانبازی وی سپاه ورامین در تاریخ 6/7/71 اعلام کرده است که هیچ مدرکی دال بر مجروحیت وی وجود ندارد. بر طبق بررسیهای بنیاد شهید و امور ایثارگران شرایط فرد مذکور منطبق با مصادیق جانبازی نبوده و علی القاعده تحت پوشش قرار نمی گیرد.

لازم به ذکر است در شایعه پراکنیهای اخیر برخی پایگاههای خبری همسو با رسانه های خارجی عمل نموده اند که این امر تنها موجب خدشه دار شدن شان منزلت جامعه معظم ایثارگری خواهد شد. نتیجه این اقدامات تنها تخریب وجهه عمومی ایثارگران در جمهوری و دیگر کشورها بوده و با هدف کاستن ارزش ایثارگری و مقام ایثارگر منتشر شده است.

در خبرهای منتشر شده با تاکید بر جملاتی نظیر مرگ تنها آرزوی من است سعی شده است مقام و منزلت ایثارگران گرامی مورد تحقیر قرار گرفته و در معرفی مقام ایثارگر کوچک نمائی صورت پذیرد.

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای چندمین بار از رسانه ها می خواهد از انتشار اخبار بی اساس که موجب وهن جامعه ایثارگری و سیاه نمایی وضع موجود می شود پرهیز کرده و اعتبار رسانه ای خود را برای اهداف شخصی افراد هزینه نکنند.

پاسخ مهر

* خبرگزاری مهر همسو با رسالت اطلاع رسانی خود ملزم به انتشار مشکلات جامعه است و ایثارگران هم به عنوان طلایه داران جامعه ایران اسلامی از این مهم مستثنی نیستند. مشاهده زندگی جانبازان و ایثارگرانی که در فقر و گمنامی زندگی می کنند و در سایه غفلت ما، روزگار سخت و رقتباری را می گذرانند برای هر ایرانی دردآور و قابل تامل است. مشکلات زندگی و معیشت جانباز ظفرعلی به قدری دلخراش است که فرمانده گردان مقداد ( فرمانده ظفرعلی در جبهه ) بر آن شد در تماس با خبرگزاری مهر مشکلات این جانباز افغانی را منعکس کنند.

* یکی از مهمترین اصول خبرنگاری متقن و مستند بودن اخبار است که بر این اساس مدارک و شواهد آقای ظفرعلی دال بر رزمنده بودن و جانباز بودن وی بود.

جانباز افغانی گواهی جانبازی دارد

* در توضیحات بنیاد شهید ذکر شده است که بر اساس اعلام سپاه ورامین این رزمنده مدارکی دال بر جانبازی نداشته و برای بنیاد شهید احراز جانبازی آقای ظفرعلی امکان ندارد در حالی که در تاریخ 2/10/62 سپاه ورامین طی گواهی اعلام کرده است که غلامعلی ظفرعلی به علت موج گرفتگی مجروح شده است.

رضا باصری فرمانده این جانباز نابینا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روز گذشته وقتی گزارش مهر را برای ظفرعلی در حمام متروکه خواندم گریست و از خبرگزاری مهر تشکر کرد و گفت: حالا چه می شود؟ نکند وضع من بدتر شود...

"ظفرعلی" دوباره به کمیسیون پزشکی برود بالای 70 درصد جانبازی می گیرد

باصری گفت: اینکه بنیاد شهید اعلام کرده این رزمنده جانباز نیست صحت ندارد. چون ظفرعلی کمیسیون پزشکی رفته و 30 درصد جانبازی موقت گرفته است. جانبازی موقت یعنی اینکه امکان دارد درصد مصدومیت جانباز بیشتر شود و اگر امروز به کمیسیون برود صد درصد 70 درصد جانبازی اش احراز می شود.

وی افزود: پرونده جانبازی این رزمنده همراه با تمامی مدارک در سپاه ورامین موجود است. در ضمن نامه ای هم همرزمانش به فرمانده بسیج و سپاه کشور نوشته اند تا مشکلاتس برطرف شود.

به گزارش مهر، ظفرعلی هنوز در حمام متروکه ساکن است و به دلیل سوء تغذیه تنها می تواند نان خشک بخورد.

برچسب ها: جانباز
:
:
:
آخرین اخبار