تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۶۳۴۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در 32 حوزه و با 56 عنوان؛
هفته جوان در خوزستان برگزار مي‌شود
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاری جشنواره جوان برتر در 32 حوزه و 56 عنوان در هفته جوان خبر داد.

ابراهیم نصیری اظهار کرد: هفته جوان از 17 تا 23 خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و در استان خوزستان برنامه‌های این هفته با 3 کار محوری و به صورت متمرکز در مرکز استان پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با عنوان جوان برتر به منظور تجلیل از نخبگان و جوانان فرهیخته استان در رده سنی 15 تا 29 سال یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های هفته جوان است.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گفت: جوانان برتر از میان جوانانی انتخاب می‌شوند که در سال 92 در عرصه‌های مدنظر موفق به کسب عناوین ملی و بین‌المللی شده‌اند.

نصیری افزود: جشنواه علی‌اکبر(ع) در 4 عرصه "فرهنگ، ادب و هنر"، "اقتصاد، تولید، سازندگی و کارآفرینی"، "علمی و پژوهشی، فناوری و نوآوری" و "فعالیت‌های اجتماعی" برگزار می‌شود و برترین‌ها در این عرصه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی درباره اهداف برگزاری جشنواره جوان برتر اظهار کرد: زمینه‌سازی برای بروز ایمان، ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان، زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان، ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های هویت آفرین متناسب با شاخص‌های ایرانی اسلامی، تقویت روحیه تحقیق، ابلاغ و ابتکار در تمام زمینه‌ها از طریق حمایت مادی و معنوی، الگوسازی مناسب برای جوانان و کمک در جهت رشد و ارتقای هدفمند آنان، شناسایی جوانان مستعد و توانمند و برنامه‌ریزی مناسب برای سازمان‌دهی آنان و ارزش نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان در تمامی عرصه‌ها از اهداف برگزاری جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) است.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: زمان و مکان دقیق برگزاری جشنواره متعاقبا اعلام می‌شود. پس از برگزار شدن جشنواره در استان، مجموعه جوانان برتر معرفی شده در این جشنواره یک نشست هم‌اندیشی با استاندار خوزستان خواهند داشت تا پیرامون مسايل و مشکلات حوزه امور جوانان به بحث و گفت‌وگو با مدیریت ارشد استان بپردازند.

نصیری اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های محوری هفته جوان در استان، دیدار جوانان برتر استان با آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین از دستگاه‌های اجرایی در سطح استان به فراخور ماموریت خود، اقداماتی را در حوزه جوانان خود انجام دهند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: همچنین از طریق استانداری به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که بر اساس دستورالعمل هفته جوان اقدام کنند. ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها نیز به عنوان دبیران ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها با اهتمام خاص و ویژه‌ای به برگزاری برنامه‌های هفته جوان اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار