تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۳۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی شهرداری آبادان ؛
نصب تندیسی با مضمون رهایی در آبادان
به همت شهرداری آبادان تندیسی با مضمون "رهایی" در محل میدان مقابل هتل کاروانسرا نصب شد.

شهردار آبادان شامگاه سه شنبه در آئین پرده برداری از این تندیس گفت: این کار در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت و پر رنگ کردن فرهنگ دفاع مقدس انجام شده است.

محمود رضا شیرازی با بیان اینکه زیباسازی شهر یکی از اصلی ترین اهداف شهرداری است، افزود: حضور شعور تجسمی در طراحی شهری نشان دهنده درک مدیران شهری از نظر زیباسازی، اهمیت به حس بصری شهروندان و تمامی بازدیدکنندگان یا گردشگران است که هم برای روحیه شهروندان و هم برای جذب گردشگر می تواند اهمیت خاصی داشته باشد.

وی اظهار کرد: شهرداری در راستای زیباتر کردن محیط زندگی برای شهروندان در سالهای اخیر اقدام به نصب تندیس های متعددی در سطح شهر با هدف هویت بخشیدن به فضاهای شهری، ارائه جلوه ای از ایثار و شهادت در پایتخت مقاومت کرده است.

شهردار آبادان تصریح کرد: مدیریت شهری توجه ویژه ای به مباحث و موضوعات فرهنگی و معنوی معطوف داشته تا علاوه بر استفاده از المان های زیبای بصری در نقاط مختلف شهر، به بازنمایی فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی و زیبا سازی شهری بپردازد.

به گفته شيرازي این تندیس از جنس آهن و دارای وزنی معادل یک تن و ارتفاع هفت متر است که در مدت زمان شش ماه طراحی و  اجرا شده است.

:
:
:
آخرین اخبار