تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۳۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره محیط زیست دزفول:
آتش زدن مزارع هوای دزفول را آلوده کرده است
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت:به رغم تلاش صورت گرفته در چند سال اخیر همچنان شاهد آلودگی هوای این شهرستان ناشی از آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی هستیم.

فرهاد قلی نژاد روز گذشته در نشست شورای اداری دزفول با تاکید بر ضرورت ارائه راهکار جایگزین برای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش بقایای مزارع گندم افزود:آتش زدن مزارع علاوه بر آلودگی شدید هوا موجب آلودگی بهداشتی ونابودی خاک کشاورزی می شود.

وی از مدیریت جهاد کشاورزی خواست راهکار مناسبی را برای جلوگیری از این اقدام غیر اصولی به کشاورزان منطقه ارائه نماید.

قلی نژاد اظهار داشت:دستگاه های سنجش آلودگی هوا میزان ˈدی اکسید کربنˈ موجود در هوا ناشی از این آلودگی را دو تا سه برابر حد استاندارد نشان می دهد که خطرات جبران ناپذیری برای انسان به دنبال دارد.

وی با اشاره به وضعیت رودخانه دز گفت:رودخانه دز به عنوان شاهرگ حیات اقتصادی شمال خوزستان و سومین رودخانه کشور دچار تهدیداتی از حوزه بالادست و پایین دست شده که موجب نگرانی شده است.

وی گفت:به همین مناسبت در سال گذشته تشکیل کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز به تصویب استانداری خوزستان رسید ضمن اینکه در کارگروه حفاظت از کارون مشکلات رودخانه دز به عنوان سرشاخه اصلی کارون مطرح می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در خصوص بیماری خشکیدگی درختان بلوط در زاگرس نیز هشدار داد و گفت:در برخی درختان منطقه هفت تنان این بیماری مشاهده شده که باید کوهستان زاگرس به کشور معرفی شود تا خوزستان در پروژه زاگرس ایران قرار گیرد و از حمایت های لازم برخوردار شود.

قلی نژاد افزود:از 16 خردادماه هفته جهانی محیط زیست آغاز می شود و به همین مناسبت نمایشگاه دست آوردهای محیط زیست در یکی از بوستان های ساحلی دز برگزار خواهد شد.

وی گفت:این نمایشگاه به منظور معرفی شهرستان و ارائه عملکرد ادارات مرتبط با محیط زیست ،فعالیت های سازمان های مردم نهاد و آموزش های لازم برای ارتقای فرهنگ زیست محیطی برگزار خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار