تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۳۵۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله حیدری:
هدف از برگزاری یادواره‌ شهدا نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برای نسل‌های آینده است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف از برگزاری یادواره‌ شهدا نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برای نسل‌های آینده است.

آیت‌الله محسن حیدری پیش از ظهر امروز در یادواره پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهار داشت: وظیفه همه ما این است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا خاطرنشان کرد: باید با برگزاری هر چه با شکوه‌تر این آیین‌ها، راه و رسم زندگی و از خودگذشتگی، رشادت، شهادت و ایثار شهدا را به نسل سوم کشورمان به درستی و به صورت تمام و کمال انتقال دهیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به مقاومت مردم خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: مقاومتی که مردم شریف خوزستان به ویژه مردم دزفول در طول دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند یک مقاومت تاریخی و به‌یاد ماندنی است.

وی ادامه داد: این گونه برنامه‌ها به تنهایی تجلیل از مردمی که مقاومت کرده نیست که البته آن در جای خود محفوظ است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: هدف از این یادواره‌ها بیشتر نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برای نسل‌های آتی بوده برای اینکه نسل‌های آتی این ملت بدانند چه بر سر این کشور، نظام، انقلاب و مردم مظلوم و بی‌دفاع خوزستان مخصوصا مردم دزفول آمده و چگونه مقاومت کرده تا درسی برای آیندگان باشد و اینکه هیچ متجاوزی در آینده هم نتواند به این آب و خاک تجاوز کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برای این اهداف بلند مسئله ثبت، ضبط و یادآوری و به یاد ماندن این خاطرات یک امر واجب و ضروری است.

در پایان این یادواره، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور به عنوان راوی این مراسم به بیان روایات و خاطراتی از مقاومت مردم دزفول در روزهای هشت ساله دفاع مقدس پرداخته و در پایان ابراهیم نصراللهی شاعر آئینی دزفول به بیان شعری با مضمون مقاومت مردم دزفول پرداخت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار