تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۹
کد خبر: ۶۳۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام 100 مبلغ به مساجد آبادان در ماه رمضان
رئيس اداره تبليغات اسلامي آبادان گفت: به‌منظور بهره‌مندي هرچه بيشتر روزه‌داران و مردم ولايت‌مدار اين شهرستان از تعاليم ديني امسال 100 مبلغ به مساجد اعزام مي‌شوند.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس،حجت‌الاسلام و المسلمين سيدموسي مدني اظهار کرد: باتوجه به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان غبارروبي و عطرافشاني 140 مسجد شهري و روستايي اين شهرستان، انجام شد.
وي خاطرنشان كرد: احترام و بزرگ‌داشت مسجد، تعظيم شعاير الهي، و تلاش در راه عمران، آباداني و پاكيزگي آن، نشانه ايمان به خداست.
رئيس اداره تبليغات اسلامي آبادان افزود: مسجد، بهترين و مقدس‌ترين مكان براي ارتباط و راز و نياز با خداوند است بنابراين پاكيزگي و طهارت آن در هر زمان و از هر مكاني لازم‌تر است و چه زماني ارزشمندتر و زيباتر از آغاز ماه رحمت و غفرانِ الهي، رمضان ماهي كه تمام بندگان بر سر سفره خداوند بزرگ ميهمان‌اند.
وي ادامه داد: همچنين در ماه مبارك رمضان استفاده از اساتيد مجرب و مبلغان در راستاي تقويت و تحكيم باورهاي ديني و كسب هرچه بيشتر معارف اسلامي در دستور كار اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان قرار دارد.
مدني با اشاره به اينكه 100 مبلغ امسال در ادارات و مساجد به تبليغ آموزه‌هاي ديني مي‌پردازند، تصريح كرد: از اين تعداد 70 مبلغ بومي و مابقي نيز از قم به رسالت خود در مساجد و اماكن مذهبي اين شهرستان مي‌پردازند.
وي در ادامه گفت: برگزاري دوره‌هاي آموزش روخواني، روان‌خواني، تفسير قرآن نيز توسط مبلغان در مساجد شهرستان برگزار خواهد شد.
رئيس اداره تبليغات اسلامي آبادان اضافه كرد: اميدواريم در ماه مبارك رمضان با كسب فضائل بتوانيم با آمادگي كامل به استقبال ليالي قدر برويم.
وي ابراز اميدواري كرد همگي در اين ماه پرفيض و بركت مشمول رحمت و مغفرت الهي قرار بگيريم و از شب‌هاي انس با خدا نهايت بهره را ببريم.
مدني همچنين با اشاره به اينكه بيشتر فعاليت‌هاي حسينيه‌ها در ماه محرم است، اظهار داشت:‌ 50 درصد حسينيه‌هاي سطح شهر و روستا در ماه رمضان نيز برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي متعددي دارند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر 600 حسينيه در سطح شهرستان آبادان فعال هستند و در مناسبت‌هاي مختلف برنامه‌هايي در شأن مردم برگزار مي‌كنند.
رئيس اداره تبليغات اسلامي آبادان در پايان ابراز اميدواري كرد: مردم از اين فرصت استفاه كنند و در راستاي رفع شبهات خود نيز بيش از پيش از اطلاعات مبلغان اعزامي به مساجد بهره‌مند شوند.
:
:
:
آخرین اخبار