تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۳۶۹۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد صریح شمسایی از عملیات شرکت نفت در هورالعظیم
4 ماه پس از آنکه محمدرضا شمسایی سکان بزرگترین مجموعه وزارت نیرو را در خوزستان برعهده گرفت، در اولین واکنش رسمی به مسائل مربوط به حوزه آب استان از عملیات اکتشاف و بهره برداری نفت در منطقه غرب خوزستان بویژه هورالعظیم انتقاد کرد / هر چاه نفت حداقل 30 تا 40 سال آینده ماندگار است لذا شرکت به‌دنبال آن است که در مدت مذکور هیچ آبی وارد چاه‌های نفت نشود
خوزنیوز:  4 ماه پس از آنکه محمدرضا شمسایی سکان بزرگترین مجموعه وزارت نیرو را در خوزستان برعهده گرفت، در اولین واکنش رسمی به مسائل مربوط به حوزه آب استان از عملیات اکتشاف و بهره برداری نفت در منطقه غرب خوزستان بویژه هورالعظیم انتقاد کرد.

بنا به همین گزارش محمدرضا شمسایی در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که در معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: شرکت نفت به‌دنبال خشکاندن تالاب هورالعظیم برای حفر چاه‌های خود است؛ خشکاندن هورالعظیم باعث نابودی منطقه و تغییر کامل اکوسیستم خواهد شد.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: قرار بود منطقه‌ای که برای فعالیت‌های نفتی در نظر گرفته شده، از آب تخلیه و آب به نقطه دیگری منتقل شود که ظاهرا با تغییر وزیر، زنگنه مخالف احداث سیفون برای اجرای پروژه‌های نفتی است.
شمسایی با انتقاد از هرگونه صدور مجوز فعالیت توسط سازمان محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست نباید زیر بار تخلیه آب نقاطی از تالاب هورالعظیم برود تا چاه نفت احداث شود، چرا که این موضوع عواقب بدی برای منطقه خواهد داشت.
وی افزود: هر چاه نفت حداقل 30 تا 40 سال آینده ماندگار است لذا شرکت به‌دنبال آن است که در مدت مذکور هیچ آبی وارد چاه‌های نفت نشود.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: باید هر چه سریعتر با حضور مدیران نفتی این موضوع بررسی و در خصوص عواقب آن چاره‌اندیشی کرد.
به گزارش خوزنیوز، انتقاد شمسایی از عملیات شرکت های نفتی در غرب خوزستان در حالی صورت می گیرد که هنوز موضع رسمی وی در خصوص انتقال آب از سرچشمه های رودخانه کارون به استانهای مرکزی کشور اعلام نشده است. شمسایی که پیش از انتصاب توسط طرفدارنش به عنوان منجی رودخانه های استان معرفی می شد، پس از انتصاب از هرگونه اظهارنظر صریح در این مورد خودداری کرده است
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
9
4
احسنت به این مدیر دلسوز
کارشناس محیط زیست
|
France
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
2
12
آقای شمسایی خودش بره جلوی سد سازی ها و برداشت آب ها و ساخت کانال های متعدد که تمام آب کرخه را منتقل می کند بگیرد. بره جلوی آبهای آلوده ای را که توسط شرکت های تابعه اش وارد رودخانه های خوزستان از جمله کارون می کنند بگیرد.
اهوازی
|
United States of America
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
3
7
اقای شمسایی یادشان رفته که کلید انتقال کارون در زمان ایشون خورده شده....
سازمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
0
3
آفای شمسایی در مورد تمام مسائل آب خوزستان و استان خوزستان (مانند تعداد سرعتگیرهای شهر اهواز !!! و ...)مفصلا سخنرانی میکند بغیر از کارون!!! ما که چیزی از ایشان در خصوص کارون ندیدیم ؟ایشان در زمان انتصاب مجدد در سازمان باز قولای زیادی در خصوص تغییر تعداد زیادی از مدیران نالایق دادند ولی باز هم در سازمان خبری نیست و مدیران نالایق با کمال امنیت به کار خود ادامه می دهند.
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
0
2
با نظر آقاي اهوازي موافقم اما اين مسئله بالا رفتن سن مرتبط است
محمد رامهرمزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
0
2
اقای شمسایی اگه راست مگی جلو غصب اراضی حریم بستر رودخانه الله در رامهرمز را بگیر
:
:
:
آخرین اخبار