تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۳۷۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مسول غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:
تسهیل‌دسترسی‌بیماران‌به‌دارو در بیمارستان‌های دولتی خوزستان
رییس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، دارونامه (فارماکوپه)بیمارستانی به منظور تسهیل دسترسی بیماران به دارو در بیمارستان های دولتی خوزستان در حال تدوین است.

فریده یونسی اظهارداشت: با تدوین دارونامه بیمارستانی، اجرای سیستم نسخه الکترونیکی و تقویت اطلاع رسانی دارویی، دسترسی بیماران به دارو در بیمارستان های دولتی خوزستان تسهیل می شود.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان، تدوین دستورالعمل های مربوط به چگونگی تنظیم دارونامه(فارماکوپه) بیمارستان در اولویت برنامه های اجرایی این تحول قرار گرفته و آموزش های لازم به مسوولان فنی بیمارستان های دولتی استان، پزشکان، پرستاران و کادر مدیریتی این بیمارستان ها برای انجام آنها داده می شود.

یونسی تصریح کرد: دارونامه بیمارستانی یک چک لیست و برنامه از کلیه داروها و تجهیزات پزشکی بیمارستان است و پزشکان داروها را براساس این لیست، دارو تجویز می کنند در نتیجه تمام داروهای مورد نیاز بیماران در داخل بیمارستان تهیه می شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هدف از اجرا، آموزش و تدوین دارونامه بیمارستانی را ارتقای کیفی ارائه خدمات دارویی در بیمارستان ها، تسهیل دسترسی بیماران به دارو در بیمارستان های دولتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: برنامه های نظارتی مربوط به بررسی و کنترل نسخ پزشکی و رفتارهای غیر علمی برای افزایش مصارف القایی دارو و تجهیزات پزشکی غیر ضروری نیز تدوین و به طور مؤثری پیگیری می شود.

یونسی اظهارداشت: در راستای تحقق اجرای تحول نظام سلامت در امور دارو و جلوگیری از بروز کمبود کاذب دارویی در بیمارستان ها سیستم نرم افزاری اطلاع رسانی دارو و سموم نیز تقویت خواهد شد.

رییس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: از یکشنبه هفته آینده آموزش دارونامه بیمارستانی توسط کارشناسان دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بیمارستان های استان آغاز می شود.
:
:
:
آخرین اخبار